lördag 2 mars 2013

Underbar dag!

Ännu en dag med MASSOR av SOL! Härligt. Jag och gossarna tog en tur i eftermiddags. Då blev det lekplatshäng och sandkaksbygge :) Nubbi byggde för fullt. Sen blev det en promenad också. Men även om solen strålade för fullt så var det ganska blåsigt, iallafall här, och kallt. Så det blev inte mer än 1,5 timme ute, men det räckte gott och väl! Gullen sov sig igenom hela turen och fortsatte sova när vi kom hem! Helgen har börjat och vi har inga planer alls. Något får vi väl hitta på. Jag känner av joggingen igår. Har lätt träningsvärk lite här och var i kroppen. Har även lättare värk i höfterna och ena ljumsken sen olyckan för snart 7 år sen. Men håller man bara igång så brukar det ge med sig med tiden. Det är ganska otroligt ändå, vilken tur man kan ha och hur kroppen kan läka. Och så klart alla runt om som hjälpt en på vägen till tillfrisknande. Ambulansmännen som hjälpte mig den dagen är mina hjältar. Jag vet inte vad dom heter eller vilka dom är, men jag är dom evigt tacksamma. Och även mannen som satt i bilen med mig tills ambulansen kom. Han är min första hjälte! Hans reaktionsförmåga och handlingssätt, snabb var han och gjorde ett hjältedåd. Tack vare honom fick jag luft, kunde andas! Herregud, jag vill inte ens tänka tanken på vad som skulle kunnat hända, om inte han dykt upp! All heder till dig <3 Jag skäms som inte fortsatt skicka blommor till honom. Jag gjorde det var jul, eller iallafall en gång om året. Men jag slutade med det några år efter att jag flyttat hemifrån, och det är synd. Man borde visa mer tacksamhet här i livet. Åt alla och alla hjältar, alla vardagshjältar! Får ta och leta upp hans adress och skicka en hälsning till honom! Nej, nu blir det en dusch och sen ska jag nog hoppa i säng! Har nämligen två gossar som vaknar tidigt om morgnarna :)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar