torsdag 28 februari 2013

Tjock!!

Ja, det är den bittra sanningen. Jag är tjock och har dallermage :/ Den bjuder jag på. Jag har fått det mest dyrbaar man kan få, mina barn, mina två fina underbara barn!! Och jag är otroligt tacksam för det så klart. Jag älskar dom mer än livet självt. Men efter dessa graviditeter där jag båda gångerna blev väldigt stor och fick en ENOOOORM mage vid båda graviditeterna, lite större den sista graviditeten, så har magen blivit lite slapp om man säger så. Det går kanske tillbaka helt när jag väl går ner i vikt, eller inte. I vilket fall som så skakade och hoppade min mage idag när jag och Gullen var på väg ner till babyrytmiken. Herregud tänkte jag :O Känns som den bara blir större och större och dallrigare och dallrigare ju längre tiden går, och det var ju inte riktigt så jag hade tänkt mig att det skulle vara. Min tanke var ju att det skulle gå åt andra hållet, neråt och minska i storlek.

Jag har iallafall ikväll varit ute och sprungit, eller snarare joggat och man ska vara exakt utan att ljuga ;) Det gick bra. Tror det blev en runda på nästan 5 km. Jag orkade dock inte jogga hela vägen. Joggade halva vägen sen fick jag en extrem motvind och då orkade jag inte utan fick gå en liten bit och när vinden inte låg på framifrån kunde jag jogga igen. Men GUD vad ont jag hade i låren då, och benen kändes som bly. TUNGA som bara den men jag joggade på och fortsatte hela vägen som var kvar tills jag var hemma. Känner mig ganska nöjd faktiskt eftersom jag inte sprungit på år och dar. Joggade för ett tag sen typ två gånger men sen blev det inte mer, fråga mig inte varför. Den där dåliga karaktären infann sig väl igen. Nu återstår att se om jag kan fortsätta med detta då.

 Vad hände igår. Inte mycket. Jag och Gullen var hemma och Nubbi hos dagmamman. Det var ju strålande sol igår så när vi kom hem från dagmamman gick vi ut. Dock var Nubbi inte så glad för han var törstig. Han hade lite drick med sig ut och när den var slut ville han ha mer, vilket jag då inte hade med ut. Gnällig som bara den blev han. Först trodde jag han frös om händerna så han fick på sina vantar och då lugnade han sig lite men gnället fortsatte och det slutade inte förrän vi var hemma och han fick mer dricka :) Jo, vi klippte Nubbi igår. Det blev riktigt bra. Först var tanken att vi skulle klippa med trimmern men eftersom lilleman inte satt stilla och tyckte den var obehaglig och det hade tagit längre tid än tänkt, så blev det saxen. Den ville han inte vara nära heller så surfplattan åkte fram och då gick det som smort. Vi hjälptes åt och vips så såg han helt plötsligt större ut ;) Tänk vad så lite kan göra.

 Idag skulle jag och Gullen till babyrytmiken. Vi hade annat inbokat sist och det är ju bara en gång i månaden så det var dags nu kände vi. Men när vi väl var där kom inte rytmikledaren. Vi väntade alla och bibliotekarien ringde x antal gånger efter henne men hon svarade inte. När klockan slog 10.20 (skulle börjat 10.00) gick vi hem. Fast innan vi gick hem gick vi en kort runda. Jag trodde Gullen var trött och skulle somna hyfsat fort, men icke :) Han låg där i vagnen och kikade runt. Till slut somnade han efter att jag gått en extra runda och sov sen i vagnen en timmes tid när vi kom hem.

 Annars har det hänt så mycket mer. Nu sover gossarna sen en tid tillbaka och sambon spelar något dataspel. Imorgon är det fredag igen, fasen vad veckorna går fort. Till helgen har vi inget planerat. Men jag känner för att göra något, åka någonstans. Behöver inte vara något märkvärdigt, bara man kommer iväg så man inte sitter hemma alltid. Just det, hittade till Instagram :) En riktigt rolig sak det där ju :) har testat lite igår och idag och man kan göra en hel del saker. Nu ska jag bara luska ut hur man får dit text som jag sett en del andra göra. Igår var mitt problem att hitta var man kunde lägga upp fler än ett fot i en ram typ men det hittade jag. Nej nu ska jag kolla mailen och sen bara sitta och titta här, eller på tv:n. Är färdigduschad sen joggingrundan innan så det behöver jag inte tänka på. Godnatt!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar