tisdag 26 februari 2013

Vibbar av våren!!

Idag var vi ute en runda efter att Nubbi var hämtad från dagmamman. Det var inte alls så kallt i luften som det varit länge nu, utan det var riktigt behagligt. Så skönt så. Hörde till och med en och annan liten fågel som kvittrade, då känns det som att våren är på väg. Men som alla andra år är mars månad en dryg månad då vädret kan växla lite hur som helst. Så jag tänker inte ropa hej än!

 Jag och Gullen var och handlade lite efter att vi lämnat Nubbi hos dagmamman i morse. Vi körde till Ica Maxi och där gick vi rakt in i Bokrean. Hittade en massa fina barnböcker och så klart fick några av dom följa med oss hem i en fin liten Disneypåse som man fick där :) Det blev hela 6 stycken böcker. Jag köpte en Carsbok till Nubbi och en samling med 4 små pekböcker till Gullen. Dom kostade 29 kr styck. Sen blev det 2 böcker i pekboksformat med flikar i den ena och pussel i den andra för 29 kr styck dom också. Dom får gossarna ha tillsammans. Sen blev det en Nalle Puh bok med CD-skiva till så att man kan lyssna samtidigt som man läser boken, och en ABC-bok. Nalle Phu kostade 49 kr och ABC-boken kostade 59 kr. Även dessa får de dela på. Jag var väldigt nöjd med mina köp och är Nubbi kom hem och han fick syn på påsen med böcker tömde vi ut den i soffan och han blev riktigt glad över Carsboken :) Han satt som förtrollad i soffan i säkert en 15 min (länge för att vara Nubbi) och bara tittade på bilderna och flyttade på flikarna som var där i också. Dom andra böckerna var inte så intressanta dock. Gullen gillade pekböckerna och satt och tittade nyfiket i mitt knä när jag läste för honom :) Det är kul när man kan göra dom glada. Och böckerna kostade inte så mycket heller så det blev ett billigt nöje ;) Inte för att vi inte kan köpa sånt utan rean, men det är alltid roligt när det är billigt :)

 Har även fått ett samtal idag som rör Nubbi. Vi tog själva beslutet och idag fick vi en form av bekräftelse på det beslutet. Nu hoppas jag bara att det går fort så att vi kan göra detta inom en väldigt snar framtid, för jag orkar inte mer! Eller jag kommer orkar för Nubbis skull så klart! Ikväll körde jag en sväng till Center Syd för att kolla Bokrean där också. Men jag hittade inget. Tänkte se om dom hade någon mer bok till barnen och någon till mig själv, men jag hittade inget som var lockande. Nu ska jag kolla klart på Walking Dead sen duscha och sen hoppa i säng.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar