onsdag 13 februari 2013

God förmiddag!!

Härligt, solen strålar och här sitter jag...INOMHUS?! Men så är det ja. Min stora pojke (som nu går under namnet Nubbi här) är lämnad hos dagmamman och min lille son (som nu går under namnet Gullen) somnade gott i sin bilstol och jag lät honom sova vidare, och han sover än. Han fick smaka lite av vår korv stroganoff igår och han älskade det. Då han annars är väldigt kräsen och absolut inte äter burkmat så lät jag honom äta lite. Men under kvällen igår kom det små kräkisar upp emellanåt och i morse hade han en mindre trevlig leverans i blöjan, så det skippar vi nog ett tag, det här med korv stroganoff, iallafall att han får äta den mängden han åt igår. Det är ju de nya rönen nu, att man ska ge barnen av det man själv äter, det säger dom på BVC iallafall. Well, idag händer inte ett skvatt. Får se när Gullen vaknar, då vill han med största sannolikhet ha lite mat. Sen blir det väl lite lek kan jag tro. Skulle behöva städa toaletter och vaskar här. Får se om jag kan klämma in det under dagen. Vid 14.00 ska Nubbi hämtas igen. Det är nu bestämt att han ska vara hos dagmamman mellan 8.30 och 13.30. Mest för att slippa att han blir så ledsen när den andra pojken ska hem och jag inte kommit. Jag har ju kommit en stud senare så inte alla ska stå i hennes hall och trängas och om man behöver prata med dagmamman vill man kanske göra det ostört, eller iallafall inte med en massa andra föräldrar där. Men det kanske är mitt fel, ett misstag, men det har fungerat innan. Det är sen han var hemma och var sjuk en vecka och sen var han hemma veckan därpå inför operationen, som detta har kommit. Han skriker i bilen på väg dit och sen vill han inte gå med in. Och sen nu detta, att han blir ledsen när den andra pojkens föräldrar hämtar honom innan jag kommit. Aja det får gå. Tycker bara att det är så mycket som ändrats där sedan han började där. Då lät det helt annorlunda. Men visst, han ligger i inte i samma fas som de andra barnen där, så då blir det väl extra jobb? belastning? Ja, kallad det vad du vill, men så känns det som att dom ser honom. Och det gillar INTE denna mamman. Som tur är verkar det se ljusare ut till hösten då han ska börja på dagis istället!! Nej, får väl ta och göra något annat än och sitta här!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar