onsdag 13 februari 2013

Trött....

Jag är så trött på allt just nu. Känns som att allt står stilla just nu. Och alla dessa tankar, grubblandet, på allt. Inget speciellt, utan bara en massa tankar på allt och inget. Låter kanske inte speciellt betungande, men efter ett tag blir det det. Jag har alltid varit så, grubblare, mer eller mindre. Det går i vågor och har alltid gjort. Nu känner jag att det är uppe på en topp, jag tänker en massa. Jag oroar mig för en massa saker. Hur det ska gå för min stora gosse bl.a. Jag vill göra något. Jag är mammaledig nu och såklart går all min tid till lillebror som jag är hemma med och även storebror när han är hemma! Men emellan allt det, när man får en stund över, som faktiskt blir lite då och då. Ja, oftast är det ju så att när man nu får en stund över, ja då vill man bara sitta ner och ta det lugnt. Då känner jag inte för att fixa med något projekt direkt. Men samtidigt kan jag inte sitta bara, och inte göra något alls. Jo kan, kan jag väl men jag vill inte. Eller just för stunden vill jag det men inte sen och inte varje gång jag får en stund över. Vart har min fantasi tagit vägen?! Tyckte jag hade sådan enorm fantasi som barn. Försvinner den bara för att man blir vuxen eller det är bara vissa som får behålla sin fantasi medans andra tappar sin?! Är det så, ja då tillhör jag den senare kategorin! Men jag får väl googla på något roligt man kan göra ;) Idag kan man ju hitta vad som på nätet. Men man kan ju med största sannolikhet hitat en massa roligt pyssel, på nätet. Jag kollade på Youtube idag, hur man lär sig sticka ;) Kanske kan vara något. Lära mig sticka sockar :) Varför inte liksom?! Jaja. Idag missade vi föräldraträffen på BVC jag och lilleman. Satt en stor fet lapp på kylen till och med och jag har ju sett den flera gånger varje dag. Och när jag såg lappen idag och såg att det var idag och att klockan var långt efter den tiden vi skulle varit där, sa jag frågande till mig själv: Va, var det idag?! Är det redan den 12:e. Alltså, jag hänger inte med. Kändes som att det var långt till den 12:e februari när jag fick lappen. Egentligen var det den 7:e februari det var men det blev ändrat. Men ändå, hur kunde jag missa?! Jag som alltid är så noga med sånt. Aja, alla kan vi glömma och göra misstag. Får väl en ny kallelse när det är dags nästa gång. Tror det är varannan månad så det lär dröja tills nästa gång. Ja, nej, jag får väl ta mitt grubblande och gå och sova kanske. Lägger mig alldeles för sent också. Men jag är en nattuggla och har alltid varit. Synd bara att jag inte kunde vara morgonpigg samtidigt ;) Men man får väl antingen eller. Och oavsett vad så vaknar barnen tidigt så då är det bara till att stiga upp :) Tur är att jag inte brukar vara trött under dagen även om jag lagt mig lite sent kvällen innan. Hade jag varit det hade jag ju såklart ändrat på det! Funderar på det här med träning också. Om jag ska köpa något nytt träningskort då förra stället jag tränade på gick i konkurs nu i januari. Men jag tränade knappt den sista tiden så frågan är om jag kommer använda ett nytt träningskort?! Jag skulle behöva tillgång till ett gym, det hade jag aldrig i mitt förra kort. Men vi har inte råd med sånt just nu. Nu ska vi hämta min bil imorgon från lagning. Går på 3000 kr. Och innan dess har det varit byte av koppling och justering av avgaser och lite annat smått och gått som kostat en hel del :( Så nej, inga extra saker nu. Får väl skaffa mig lite disciplin och köra själv! Godnatt!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar