måndag 25 mars 2013

Påskpynt!

Ja i morse fixade jag med påskriset. Det blev fint. Nu ska jag bara ner i källaren ikväll och hämta upp lådan med påskpynt och fixa det sista. Har lite små ägg och kycklingar där som ska pryda riset tillsammans med fjädrarna :) Fint. Jag gillar att pyssla här hemma. Det blev så bra nu när vi möblerade om och då får jag lite extra lust att fixa och dona. Jag skulle vilja göra så mycket men det finns ju lite begränsningar också, som utrymme i lägenheten och pengar. Allt kostar och även om det är det lilla blir det ändå en bra slant av det till slut om man köper ett par saker som kostar lite. 

Idag har vi en lugn dag här hemma. Gullen har inte alls varit nöjd idag. Inget har passat och jag har verkligen försökt med allt! Nu sover han dock efter många om och men. Nubbi är vaken sen en stund tillbaka efter sin middagsvila. Han leker med sina bilar just nu :) Igår bestämde han sig för att ge mig en puss, och det blev med öppen mun och tungan ute ;) hehe så söt han var. Sen skrattade han högt efteråt :) Jag kunde inte hålla mig för skratt, han såg så busig ut och hans skratt var riktigt hjärtligt! 

Nej nu ska jag ta fram lite fika och se om vi kan leka lite, jag och Nubbi medan Gullen sover. Sen ska jag spåna vidare på en idé jag har fått! 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar