söndag 3 mars 2013

Sjukdom på gång??

Ja nu i eftermiddags började Nubbi hosta lite smått. Sen började näsan rinna lite men han var pigg och glad. Men han ville inte ha någon middag nu ikväll men drack och åt lite godis och popcorn sen. Sen vakande han för ett tag sen och var täppt i näsan så han fick lite nässpray och det gillar han inte och blev jätte ledsen. Och då började han hosta och han hostade massor och kräkte till slut, inte mycket men det kom.
Sen lugnade han ner sig och vi bytte rent i sängen och på honom och han somnade om efter en stund. Han skakade efter att han haft sin hostattack och kräkt :( Vet inte om han kräkte p.g.a. hostan eller om han är sjuk med tanke på att han skakade ett tag efter också?! Jaja, vi får väl se.

Jag hatar kräksjuka. Har nog någon form av fobi mot det alltså för jag får rysningar av det :/ Men det får ju gå så klart om det är så, men det är inte roligt alltså :/ Urk!!!!
Så nu återstår det att se hur natten blir. Vi hoppas på att den blir lugn och att Nubbi får sova!

Annars har dagen varit lugn. Jag tvättade i morse. Sambon dammsög och jag har dammsugat och skurat golvet på balkongen och sambon har satt i ordning möblerna där. Vi staplade dom på hög i höstas när vi fick besök av familjen Mus ;) För att vi lättare skulle se dom så gjorde vi så. Men nu har vi inte sett någon mus sen i höstas så vi hoppas det är musfritt nu! Och nu när våren verkar vara på ingång så vill vi ju ha det i ordning och fint där ute :)

Vi hämtade upp Nubbis cykel från källaren idag och monterade om den så att han kan använda den nu när vädret börjar bli bättre. Han har tränat lite under dagen på att cykla :)

Och Gullen han far rundor i sin gåstol. Jag passade även på att tvätta överdragstyget på myspölen idag när jag tvättade och har krängt på det igen. Ja, det var inte det lättaste kan jag säga och tyget hade nog krympt en aning då det såg lite tajt ut när det väl kom på plats igen ;) Men det töjer nog ut sig sen när barnen sitter i den. Det är ju framförallt Gullen som sitter i den nu. Vi köpte den när Nubbi var liten och han älskade att sitta i den med alla bollar han hade ;) Ska lägga ner bollarna i den sen också. Men Gullen gillar den verkligen också. Han sitter och leker med sina leksaker och ibland ligger han i den och snuttar med sin snutte :)
Han ligger även på golvet och rullar rundor eller ålar sig lite från sida till sida.

Imorgon hoppas vi på fint väder. Det var ju fint här i morse men sen blev det mulet under dagen och blåste rejält. Men det var väntat, men imorgon skulle det vara fint väder hela dagen vad jag förstod! Blir kanske en runda ut med Nubbis cykel, fast vi får först se hur han mår imorgon stackarn.

Nej nu ska jag kila. Får nog bli sängen snart. Kommer antagligen vakna av minsta lilla ljud ifrån Nubbi inatt.

Godnatt!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar