måndag 11 mars 2013

Minnen!

BVC-besöket gick fint. Gullen hade till och med gått UPP i vikt :O Fungerar inte så bra att väga de små på vår väg här hemma. Jag vägde honom ett par gånger här hemma även idag och fick olika resultat varje gång. Men iallafall, det var skönt att veta att han inte gått ner. Hans kurva hade dalat lite den senaste tiden men det trodde bvc-sköterskan berodde på att han är mer aktiv nu. Det kan ju säkert stämma och även om han inte kryper eller går så är han aktiv på andra sätt. Fick lite tips på hur jag ska få i honom maten så det ska jag testa. Ikväll fick jag faktiskt i honom det vi åt, korv stroganoff! Det gillar han men mest riset och såsen. Vi har sen innan tid för 8- månaderskontroll nästa vecka så den behöll vi. Hon tog vikt, längd och huvudmått idag när vi ändå var där. Blir väl det nästa vecka också och så ska vi prata lite om hur det har gått med maten. 

Annars har det inte hänt så mycket idag. Vi var ute en stund innan BVC och en stund efteråt. Nubbi skämde ut mig inne på centrum här i byn ;) Alltid lika skoj ;) Gullen har haft en dålig dag idag. Varit mycket gnäll och tårar och inget har riktigt passat. Men nu sover han gott och vi hoppas han får en bättre dag imorgon. Kan ju vara tänderna som spökar, eller förkylningen. Inte så konstigt om han är ledsen då!

Satt in lite foto nu ikväll i Gullens bok. Jag satt och läste igenom den lite och tänkte på alla olika tillfällen som boken tar upp. De som har varit och de som kommer att komma. Jag minns förlossningen som igår och de minnena är väldigt starka än idag. Dom säger ju att dom bleknar med tiden, och det gör dom. Det gjorde dom med min första förlossning och även med den andra. Men ändå så kommer man såklart ihåg dom väldigt väl. Men den andra förlossningen var mer intensiv och då visste jag hela tiden vad jag hade framför mig. Var jag vid ett skede så vet jag att jag vid det tillfället tänkte; Åhh nu kommer det där snart ;) Så tänkte jag inte hela tiden, men vid några tidpunkter så gjorde jag det! Det är magiska ögonblick, och det största är ju såklart när bebisen kommer ut och upp på magen!

 Ska skriva ner alla foto vi behöver lite här och var så vi inte glömmer det nästa gång vi framkallar. Det känns som det alltid är något foto som vi skulle ha tagit kopia på eller behöver någonstans. 

Nu ska jag fortsätta fönstershoppa på nätet och drömma lite innan jag ska sova!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar