söndag 17 mars 2013

Älskade barn!

Mjuka kinder, små händer, tio fingrar, tio tår.
Att möta din blick för första gången, den vackraste blicken i de vackraste ögon jag någonsin skådat. 
Ögon som ser dagens ljus för allra första gången, plirande och sökande. 
Att hålla dig nära, nära hjärtat ger dig lugn. Det är någonting där som känns bekant.
Den sanna kärleken är född, en kärlek som är större än allt annat. Band som ej går att bryta, som länkar oss samman för evigt. Ett mirakel, mitt mirakel. Tankar som söker ett svar på frågan, hur gick detta till?! Hur kunde du, lilla knyte, få mina känslor att sättas i gung. Nya känslor, underbart nya känslor i mitt inre. Jag är överväldigad, jag överväldigas av dig och de känslor som bubblar inom mig. 

Jag ser på dig, ser på dig dagligen. Mina tankar finns alltid hos dig, med dig, för dig......jag tänker, du fyller mina tankar, mitt sinne. Vad vet jag om kärlek?!........Allt. Vad visste jag om kärlek innan?!......Inget. Idag vet jag, då visste jag inte. Du har lärt mig, du har gett mig kärleken. Dagarna passerar, tiden går fort. Mitt barn, du växer dig större för var dag som går. Jag ser och jag lär, jag följer världens mest otroliga utveckling, DIN utveckling......den är unik, DU är unik. Jag ska följa dig så långt det bara går......till världens ände, så långt mitt liv räcker! Jag ska hålla dig nära, tätt intill och berätta för dig hur värdefull du är. Jag ska tala om för dig hur älskad du är och hur du genom din vackra existens fyller mitt liv med det mest dyrbara som finns, kärleken till just DIG mitt barn. Vad vore jag utan dig, mitt älskade barn......Ingenting! Du gör mig till mig, sen den dagen du kom har du format mig till den jag är idag, jag har blivit mamma, just DIN mamma, och jag är fylld av en stolthet utan dess like. Du är mitt allt, mitt älskade barn. Jag älskar dig SÅ otroligt mycket, du mitt underbara barn!


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar