onsdag 27 mars 2013

Mitt lilla projekt!

Ja, jag skrev i måndags att jag skulle spåna vidare på en sak och igår pysslade jag lite med detta lilla projekt! Igår när jag och Gullen var på vår lilla shoppingtur här i Lödde så var jag i tygaffären där jag fyndade ett fint tyg (jag tycker det är ett fint och härligt tyg iallafall;)).

Igår kväll pulade jag med detta och här har vi resultatet! 
Vårmössa i härliga färger och gulligt mönster!




Japp, jag har sytt! Detta är en mössa som passar bebisar från 0-6 månader ca. Detta är ju en prov eftersom jag inte sydde efter något mönster utan på frihand! Men jag ville göra en prov för att se hur det blev och hur jag kan göra ändringar som behövs, om det behövdes vilket det gjorde. Men den blev bra ändå tycker jag, jag är nöjd iallafall :) 

Det var lite därför jag var inom Stoff och Stil idag. Jag köpte ett annat tyg så att jag kan sy mössa i annat tyg också. Jag köpte även lite annat där också som ska vara till ett annat syprojekt, men det berättar jag mer om när det är klart! Sambon la in en önskan om en mössa till sig själv, men han ville dock inte ha en mössa med apor på (förstår inte varför, då tyget är urgulligt ;)) så vi får hitta ett annat tyg till honom vid något tillfälle! Var ett tag sedan jag sydde så det känns kul att sy lite igen :) Jag gick en sömnadsutbildning i gymnasiet och där sydde vi en massa olika klädesplagg, bl.a korsett och balklänning. Detta är dock inte lika avancerat, men ack så roligt :) 

Nej, nu ska jag ta en dusch innan sängen kallar! 

















Inga kommentarer:

Skicka en kommentar