torsdag 7 mars 2013

Vad är det för fel?

Ja det kan man ju undra. Kom idag till dagmamman och skulle hämta Nubbi. Fick då reda på att hon skickat hem en annan pojke där som fått diarré. Hans mamma låg hemma redan med diarré och kräkningar?! Visst man kan bli sjuk, men är det bara jag som tycker man håller sina barn hemma då? Eller sitt, för dom har bara ett. Och sen hade mamman kommit och hämtat pojken och berättar att hon precis innan hon kom hade kräkt hemma?! Jaha, men kunde inte pappan hämta då? Nä, då ska mamman komma dit och gå in i huset och hämta pojken när hon precis kräkt :O Fy fan vad äckligt alltså. Visst, pappan kanske jobbade. Men om man nu är så sjuk att man måste lämna pojken hos dagmamman så kanske man ska fundera på att ha honom hemma och att pappan i så fall är hemma och tar hand om pojken. Ja, folk tycker säkert att jag resonerar helt fel och ologiskt, men det skiter jag i. Det kan mycket väl vara så att jag inte vet vad det är för regler när det kommer till magsjuka och lämna barn hos dagmamma/förskola, men JAG hade ALDRIG lämnat barnen om jag själv legat dålig. Då hade sambon varit hemma och varit pappaledig eller något. Det har alla möjlighet till såvida man inte länsat alla sina dagar. Man kan gott tänka lite på mer än sig själv någon gång. 

Och den där pojken är ju alltid så j***a närgången på Nubbi och ska alltid ha de sakerna som Nubbi har och ska pilla och hålla på med honom, så det är bara till att hålla tummarna för att vi inte får skiten här hemma nu. För OM det blir så, så ska jag vara den FÖRSTA som talar om för den där mamman, att gör dom så igen så kan ju HON komma hem till oss och torka bajs och kräk!!!! J***a kärring!!!!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar