torsdag 14 mars 2013

Tänker inte skriva som alla andra!

Överallt läser man på bloggar att alla klagar på att det har kommit snö i mitten av mars. Så jag tänker inte skriva likadant och klaga. Visst, det är tråkigt men vad kan man förvänta sig av mars månad?! Det är den månad då vädret går upp och ner och ena dagen kan det vara strålande sol och dagen efter halv snöstorm. 
Iallafall, nu blev det lite skrivet om snön ändå, fast att jag inte ville det ;) 

I veckan har inte hänt så mycket. Jag hade tänkt att vi skulle gå på babyrytmiken idag men Gullen sov så gott. Han har ju börjat vakna på nätterna nu och är jätte ledsen och skriker. Nubbi hade samma period men hans var snäppet värre! Det började med att han vaknade natten mellan tisdag och onsdag och var i princip vaken hela natten, med endast ett par sömntillfällen. Kan ju säga att jag var ganska sliten igår kväll :P Samma visa inatt då men han vaknade redan på kvällen men somnade hos sambon när jag var inne i duschen. Sen sov han ett bra tag men vaknade sen under natten. Han har båda dessa nätterna fått sitta upp hos mig och han har varit jätte trött men när han börjat slumra till har han blivit ledsen. I tisdags natt trodde jag det var magen. han hade inte bajsat dagen innan och på onsdags morgonen kom det ett lass med väldigt hårt bajs (ursäkta detajerna). Men nu vaknade han inatt igen så det kan vara annat, antagligen drömmar. Men vi har istället lyssnat lite på barnvisor här hemma :) 

Nej, nu ska vi äta lite här och sen ska jag kolla lite i Gullens garderob. Där ligger nämligen saker som han fick när han döptes som vi inte tittat på på VÄLDIGT länge. Där är lite kort osv, så ska titta igenom det. Givetvis har vi tittat på det när vi fick allt, men jag vill gå igenom det igen och se om det ska ligga kvar eller flyttas till ett annat ställe. Jag sparar alla kort osv, såklart! Ska även se om vi kan få gjort ett handavtryck eller fotavtryck i gips som Gullen fick när han döptes. Han fick två olika kit och sen hade vi köpt ett i Ullared när vi var där i somras, så vi har tre nu ;) Får dela upp det lite. 

Nej, lunch var det här ja! 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar