söndag 10 mars 2013

Semesterplaner och fotosortering!

Ja, jag sitter och drömmer lite. I sommar vill jag gärna att jag och min lilla familj hittar på lite saker, iallafall mer än vad som blev av förra sommaren. Förra sommaren var jag höggravid och hade precis fått reda på att jag hade graviditetsdiabetes. Vi gjorde inga direkta utflykter. Jo, vi åkte till Ullared i mitten på juni där vi hade hyrt stuga :) Det var trevligt. Vi hade också planerat in en tripp till Folkets Park i Malmö, men just den dagen bestämde sig Gullen för att titta ut ;) Hehe söta gossen. Så det blev till att snabbt planera om och ringa hem barnvakt mm. Sen när Gullen var född och vi väl kommit hem blev det inga andra storslagna planer. Vi njöt mest av tiden med det nya lilla tillskottet i vår familj och försökte komma in i lite nya rutiner som tvåbarnsfamilj :)

Men, i sommar är jag inte gravid och då vill jag att vi kommer ut på lite saker och inte "bara" är hemma hela sommaren. Det är väldigt mysigt att vara hemma, men vi kan gott se lite annat också. Så jag ska skriva en liten lista på ställen/saker vi skulle kunna göra i sommar, så får vi se vad vi hinner med och om vi tar alla sakerna, det är inte säkert.

Nu ikväll ska jag även börja sortera fotona som kom i fredags. Gud vilken hög det blev. Dom var uppdelade i fyra pappersfack. Så dom ska jag först sortera så dom hamnar i rätt ordning och sen ska dom in i fotoalbumet!

Ja, måndag imorgon då. Jag hinner inte med. Känns som jag alltid säger att tiden går för fort, men den gör ju det. Veckorna rusar förbi och jag fattar inte hur dom kan gå så fort?!

Vad har vi mer gjort idag. Efter att Nubbi vaknade tog jag fram lera och skulle se om jag kunde mjuka upp den lite. Har för mig att jag hört någonstans att man kan slå lite vatten i leran om den börjar bli torr, så blir den mjuk och smidig igen. Men jag tyckte mest den blev kladdig och färgade av sig :/ Testade bara på en färg. Men Nubbi tyckte inte det var speciellt spännande idag. Så jag plockade fram lite målarböcker och kritor för att se om han ville rita och färglägga lite. Det tyckte han var mer intressant och ritade på för fullt i en av sina målarböcker :) Jag hjälpte till lite och målade jag med ;)

Sen blev det tidig middag idag. Eller ja, tidigare än vanligt. Vi åt redan kl.16.00. Normalt brukar vi äta mellan 17.00 och 18.00. Men det var så skönt att ha det avklarat tidigare och vid 18.00, då vi normalt äter eller står och plockar undan mat och disk, så satte vi oss ner vid köksbordet och drack kaffe och åt en liten kaka :)

Nu sover gossarna och jag ska snart duscha. Godnatt!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar