lördag 18 maj 2013

Utflykt till Bokskogen!

Gud vilken värme vi haft idag, och har än. Jag var och handlade nu för en timme sen óch termometern i bilen visade 21 grader!! Verkligen sommarvärme! 

Idag har det varit en underbar dag! Jag började dagen med ett pass BodyBalance. Inte riktigt min grej då jag vill ha fart i min träning. Detta var en kombination av pilates och någon form av yoga. Pilates har jag testat innan och det var inte heller något i min smak men väldigt skönt för kroppen. Detta som jag då testade idag var också hyfsat skönt för kroppen men det var en hel del konstiga ställningar man skulle posera i :O Inte det lättaste om man är ny kan jag säga! Får se om det blir fler gånger av det passet. 

När jag kom hem var det dags för Nubbi att vila middag. Gullen hade jag nattat innan jag åkte och tränade så han var vaken när jag kom hem. Barnens farfar var här också en stund i förmiddags. 

Eftermiddagen hade vi inget planerat så jag ringde min bror och frågade om han ville hitta på något med oss, och det ville han :) Sambon ville kolla hockeyn så vi åkte själv. Blev en tur till Malmö för att hämta upp min bror och sen vidare mot Bara för att köpa korv och korvbröd. Sen styrde vi bilen mot Bokskogen där vi grillade och hade det mysigt :) Nubbi var i sitt esse och sprang rundor i kullen som låg där och han fick syn på ett andpar som ville smaka på vår mat. Nubbi var snabb och bjöd dom på både sin korv och brödet ;) Sen stod han och tittade länge och log när dom smakade på brödet och vaggade rundor där vi var! Gullen satt i vagnen och lekte med lite vad han kom över, såsom papper, sin solhatt som han slet av hela tiden och lite annat ;) Han fick gröt istället för korv :) Nubbi utforskade allt och var så glad så :) Efter att vi grillat klart och plockat undan efter oss så gick vi en liten runda innan vi begav oss tillbaka till bilen och körde mot Malmö igen för att lämna av min bror. Sen körde vi hem. Träffade förresten min syster också när vi var och hämtade min bror ( dom bor på samma område ). Hon skulle jobba natt så hon kunde inte följa med till skogen tyvärr! 

Nu sover barnen gott och jag sitter och tittar på Eurovision. Tycker faktiskt inte det är så kul! Det var bättre förr tycker jag! men det vågar man knappt säga för då blir man kallad tant och uråldrig! Men det var bättre förr :) EN tävling och sen var det avklarat! Nu är det deltävlingar hit och dit och dåliga bidrag mest! Tittade lite extra på Sveriges bidrag och jag tycker han var helt ok faktiskt, om man jämför med de andra bidragen! Vi får väl se hur det går för honom, Robin Stjernberg! 

Nej, nu ska jag kolla vidare sen duscha. Imorgon väntar lite firande av min lilla mamma :)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar