torsdag 16 maj 2013

Min duktiga kille :)

Idag har det varit en fin dag. Jag och Gullen gick ut en runda idag och handlade lite smått. Sen när vi kom hem igen så körde vi till Center Syd för att köpa en solhatt till Gullen. De som Nubbi haft passar inte Gullen då dom är födda på olika årstider. Sen var det snabbt iväg till dagis och hämta Nubbi. 

Idag hade dom haft ett litet lopp på dagis som alla avdelningar hade varit med och sprungit. Nubbi ville dock inte vara med helt på noterna men fick ändå ett diplom och en glass efteråt :) Tycker det är så kul nu när det händer såna grejer man får se och vara med om! 

I morse gjorde Nubbi mig så stolt. Han kom och drog lite lätt i mig för att lillebror behövde hjälp att komma upp i sittande. När jag kom ut i vardagsrummet (jag var på toaletten och tvättade händerna så nej, jag lämnar inte barnen obevakade i ett rum och jag själv i ett annat om det nu är någon som tror det!!!! Men tvätta händerna måste även en mamma göra och på den lilla stunden hade Gullen trillat på mattan, dock helt oskadd!!) så ställde sig Nubbi och tittade först på mig och sen på lillebror precis som han ville säga: Se mamma, lillebror behöver lite hjälp. När jag rest Gullen upp gick Nubbi fram och klappade honom på huvudet. Så jäkla sött <3 Ännu ett framsteg för Nubbi, han visar att han förstår NÄR lillebror behöver hjälp och att han förstår att det krävs mamma till det, och sen att han klappar honom på huvudet som att han säger: Så, nu är allt bra! Jag blir helt underbart lyckligt när det kommer små framsteg. Han må kanske inte prata min lille gosse, men han vet hur han ska lösa saker och han gör det på sitt eget sätt. Och alla sätt är bra utom de dåliga! Han är en snäll gosse och han visar känslor! Men det är aldrig någon som trott något annat heller! Han är min speciella pojke <3 

Ja, det har varit så varmt idag. Jag ska inte klaga, för det är skönt att ha värmen här. Men ibland är det för varmt!! Ikväll blev det även ett pass av mitt kära Easyline. Det var en annan instruktör idag som jag aldrig tränat för och han tog nästan kol på oss!! Men det var skönt efteråt ;) Det bästa med det passet är att instruktören rättar en om man gör fel och går runt och ger en tips osv. Hur bra som helst!! Jag är så nöjd!!

Nej nu ska jag snart sova! 

Godnatt!



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar