tisdag 14 maj 2013

Min lilla gosse :)

Idag när jag hämtade Nubbi från dagis så fick jag höra en positiv sak som Nubbi hade gjort! Jag blev så glad för det har aldrig hänt förr och att han faktiskt gjorde det gjorde mig så glad! Önskar jag hade fått se det bara! 

När vi hoppat in i bilen körde vi en runda ner till Vikhög. Men vi vände igen då det blev mulet och det blåste ganska rejält! Tråkigt, men vi gick ut när vi kom hem! Solen tittade fram igen men gick i moln efter ett tag. Så efter en tur till Ica, en liten promenad och lekplatshäng, gick vi hem igen! Blev en lagom tur ändå! 

Väl hemma började jag med maten direkt efter två blöjbyten. Jag hade nämligen bokat in mig på ett pass Easyline halv sex redan så det blev snabba ryck. Vi var ju hemma vid fyra igen efter vår tur ute jag och barnen. Men det gick. Sambon var hemma strax innan fem och då var maten klar så då åt dom och jag bytte om snabbt och tog mig till träningen! Så skönt det var. Svettigt och jobbigt, men skönt :) Fick pratat lite med instruktören som jag förra veckan hade introduktion i gymmet med! Dom tar sig verkligen tid att prata med en och svara på frågorna man har, så jag känner mig så nöjd så :) Sen finns det klart "roligare" och lite "mindre roliga" instruktörer, men det får man ta. Alla är ju olika och tur är väl det! 

Hemma igen var det bara till att tappa upp ett litet bad i baljan (inte till mig då, jag hade inte fått plats ;) ) till lilla Gullen som skulle bada. Nubbi duschade igår så idag var det Gullens tur. Han satte sig vid kanten av baljan när jag fyllde den med vatten och han skrattade och plaskade med sina små händer, och ställde sig upp på knä vid baljans kant! Gäller att vara med honom överallt nu för nu rör han sig så pass mycket! Han gillar att bada, han plaskar och har sig! Så kul att se :) 

Nu sover båda barnen. Jag har ätit lite och ska snart hoppa in i duschen (ja, jag vet att jag är lite smått äcklig som inte duschat efter träningen än, men så kan det lätt bli när man har små barn som det ska fixas med innan nattningen). 

Denna veckan är för övrigt ganska lugn. Inga åtaganden inbokade, så vi laddar lite inför nästa vecka istället, för det lär behövas. Iallafall för min del!!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar