onsdag 15 maj 2013

Ja, vad ska man säga?!

Idag känner jag att orken tryter. Jag är inte trött som att jag vill sova. Jag är trött som person. All oro och alla tankar! Även om tankarna och oron är mindre vissa dagar och jag knappt känner av dom/det, så finns det alltid där och kommer upp till ytan vissa dagar. Och idag är en sån dag! Men oavsett vad och hur jag känner så måste jag få dagen att flyta och bli bra för barnens skull. Därför försöker jag lägga allt sånt till sidan och ägna mig åt barnen. När dom sen har somnat så kan jag släppa fram allt det jobbiga igen. 

Och jag måste bara säga en sak. Snälla, fråga inte hur det är just nu. Säg inte att jag ska vara positiv, säg inte att allt kommer bli bra, säg inte till mig att jag måste prata om det. För jag vill inte. JAG hanterar detta på mitt eget sätt och JAG VET hur JAG fungerar. MITT sätt har fungerat förr och det KOMMER fungera denna gången också!! Låt mig bara vara. Låt mig få svara att allt är bra på frågan hur är det?! Det blir bara jobbigt om folk lägger sig i och ska bry sig för mycket! Visst kan det vara fint med en fråga och att man bryr sig men det kan också bli för mycket ibland! Och det kan självklart behövas ibland att folk bryr sig och frågar hur man mår, absolut! Vill jag ha råd och hjälp eller stötta så har jag världens bästa mamma som finns där och det är henne jag vänder mig till! En mamma är ovärderlig på alla sätt. Jag kommer säkert själv som mamma få uppleva samma sak. Att stötta och lyssna mm. Såklart gör man ju det under hela barnens uppväxt, men på olika sätt i olika åldrar och nu just i detta sammanhanget syftade jag på när barnen är vuxna! 

Idag har det varit en lugn dag. Nubbi har varit på dagis och det hade gått bra men han hade varit trött idag. Kan bero på att han vaknar tidigt om morgnarna. Får hoppas han inte ska bli sjuk nu! 

Vi åkte iallafall en runda efter att jag hämtat honom på dagis. Vi hamnade på Nova i Lund och jag bestämde mig för att kolla skor till Nubbi. Han behöver vårskor och sommarskor. Jag hittade två par fina. Ett par Batman- gympaskor och ett par sandaler till sommaren! Efter det körde vi hemåt igen och var bara snabbt upp om och drack lite och hämtade vagnen och gick ut. Vi gick bort till lekplatsen som ligger bara en bit bort. Nubbi älskar just nu att springa i backar så det gjorde vi! Som han skrattade! Gullen fick sitta i vagnen fast nedanför kullen. Vi gick dock inte så högt upp eftersom jag vill ha Gullen under uppsyn såklart! Sen ville Nubbi åka rutschkana så det gjorde vi också. Där var några barn som nog går på samma avdelning som Nubbi på dagiset. Nubbi blev så glad när han såg barnen åka rutschkana och dom skrattade och hade kul. Så vi åkte ett par gånger och jag skrapade upp armbågen ena gången. Vet inte hur det gick till men det hände. Sen gick vi vidare och Gullen fick gunga lite och Nubbi pillade i sanden. Vi tog en fikapaus innan vi traskade hemåt igen! 

Klockan hann bli ganska mycket innan vi var hemma så det var bara till att fixa maten direkt. Sambon var sen hem idag p.g.a. sen buss så när han kom hem var maten nästan klar och han tog över det sista och jag gick och bytte om till träningskläder. Jag hade bokat in mig på ett pass BodyVive. När jag kom dit kände jag mig inte alls sugen och det tog emot halva passet tyckte jag :/ Men men, det kan inte va roligt jämt. Det där med pass där man står och hoppar och har sig har aldrig varit min grej. Jag är mer åt styrketräningshållet till även om det kan bli ganska uttjatat det också. Men Easyline som jag brukar gå på är skoj men det är ju styrketräning i cirkelträning. 

Något jag också tycker är jobbigt är alla dessa speglar man har på en vägg framför sig när man går på gruppträningarna. Alltså man ser ju allt som dallrar och hoppar. Mindre glamoröst! Så ser man en del andra som står där med slimmade kroppar och smala som pinnar och gnäller på att dom är tjocka?! Vad är jag då, tänker jag?! Om dom är tjocka så måste jag vara fet! Jaja, jag bryr mig inte så mycket om just det. Tycker bara det är synd att dom inte ser att dom är smala och har bra kroppar! Visst, alla kroppar är fina, även min men jag vet ju med mig att jag verkligen har kilo för mycket! Men det är ju sant till skillnad från dom som  är pinnsmala och säger att dom är tjocka. Men visst, dom som säger det är ganska unga också och vad jag förstått är det ganska vanligt att unga tjejer inte är nöjda med sina kroppar! 

Usch, känner att det blev en del svammel i detta inlägg! Skulle nog struntat i att göra något inlägg överhuvudtaget idag :/ 

Nu ska jag ta min dallrande kropp och gå och hänga tvätt!! 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar