söndag 5 maj 2013

Underbara söndag!!

Ja, idag har det varit så härligt! Började dagen kl.05.00 då barnen bestämde sig för att stiga upp :O Jag tror det beror på att det blir ljust tidigare nu. Oftast är det Gullen som vaknar först, och han har gjort det ett tag nu. Men jag vet att Nubbi hade en sån period som bebis också och det var bara för en kort tid, så det kan ju vara det också. Så förhoppningsvis är detta bara en tillfällig "nyck"....eller inte?! Vem vet!

Jag åkte och tränade i förmiddags. Körde ett intervallpass på löpbandet. Fick en kort genomgång av en kille från receptionen. Det var första gången jag använde mig av deras gym så allt var nytt men det gick bra! 

Efter att barnen ätit och sovit åkte vi till min hemby och gick i skogen. Nubbi älskar att titta på vatten och han stod länge och kollade på vattnet som forsade fram. Sååå härligt det var. Solen strålade, marken var full av vitsippor och ljudet från det porlande vattnet i Höje å var så fridfullt! Allt såg precis ut som när jag var liten och det var härligt att kunna få visa mina barn det stället där jag en gång i tiden som barn sprungit rundor med mina klasskamrater! Synd bara att man inte uppskattade det lika mycket då som nu. Men då var det mest utedagar mm som vi hade där! Vi tog även en tripp bort till idrottsplatsen där det just idag spelades fotbollsmatch mellan två tjejlag (vet inte vad man annars kallar det). Vi sparkade lite fotboll med Nubbi och han sprang rundor och tittade på allt! Gullen sov det mesta av vistelsen där men vaknade strax innan vi skulle köra hem! Ja, det var verkligen en fin dag och jag fick mig en riktig nostalgitripp :)

Nu sover gossarna och jag dricker det sista av mitt kaffe och ska snart mumsa i mig lite jordgubbar jag köpte igår :) Nästa vecka är det full fart igen med dagis, men också kursstart i tecken som stöd till tal!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar