måndag 6 maj 2013

Idag blir min lilla Nubbi 2,5 år :) Grattis min stora lilla gosse <3 Fick ju ringa BVC för vi har ju inte blivit kallade till någon 2,5-års kontroll?! BVC-sköterskan skulle kolla upp det tills imorgon då jag ska dit med Gullen för kontroll av vikt mm. 

Idag har varit en fin dag. Tidig start på dagen, som vanligt nu för tiden ;) Sen lekte vi en massa på förmiddagen. Vi ritade med kritor och tuschpennor, lekte med lera och bilar. Nubbi var trött idag så han vilade middag lite tidigare än vanligt. Han sov dock bara 45 minuter sen vaknade han igen. Gullen hade sovit tidigare. Så jag packade en liten väska och in i bilen och styrde den mot Skrylle! Vi körde förbi där igår men det såg inte så kul ut och vi körde på annat håll då. Men jag körde dit idag ändå och vi gick av för att kolla läget ändå! Det var faktiskt mysigt. Gick förbi ett utomhusbad som inte var öppet än. Sen följde vi en gångstig och gick förbi en hage med får i. Sen gick vi en liten runda och på vägen tillbaka gick vi in på en liten stig och kom tillslut fram till ett stort träd som man kunde kliva upp i. Svårt att förklara men det såg väldigt häftigt ut :) Nubbi var inte sen med att klättra upp i trädet och sen satt han där och pillade och lekte :) Nu låter det säkert som att det var ett vanligt träd som var högt, men det var det INTE! Skulle aldrig låta min 2,5-årige son klättra upp i något sånt. Det var kanske en kant på en 20 cm från marken :) Iallafall, så hade vi det hur härligt som helst och solen var med oss i princip hela tiden :) Gullen sov först men vaknade när vi stod vid det där trädet! 

På väg tillbaka till bilen gick vi förbi hagen med fåren igen. En bagge sprang fram till staketet när han såg oss komma. han bräkte och Nubbi gjorde ett läte som han brukar göra hemma ibland när han hör något djur på tv eller liknande, typ ett morrande ljud ;) Det lät så gulligt :) Bagen fastnade med huvudet utanför staketet men kom loss. Antagligen var det varken första eller sista gången han stack ut huvudet genom nätet. Jag försökte hjälpa honom lite men då ville han bara stångas ;) Vi hade lite får själv när jag bodde hemma och jag vet sen dess att fåren ofta stack ut huvudet för att beta på andra sidan staketet. Men dom gör det så ofta så dom vet hur dom ska ta sig in i hagen igen. Vi gick tillbaka till bilen och styrde hemåt. 

Min tanke var att vi även skulle hunnit inom en skoaffär också, men besöket i skogen blev längre än jag trodde så skoaffären får vänta! Istället körde vi och hämtade sambon på jobb innan vi körde hem. Det var ändå på vägen och vi kom i lagom tid. Först hade jag tänkt att vi skulle köra hem direkt eftersom det inte blev någon skoaffär, och börja med maten men eftersom vi tajmade sambons tid då han slutar sitt jobb så bra så kunde vi lika gärna hämta honom! 

Hemma sen ringde min lilla mormor så jag pratade med henne samtidigt som jag lagade mat! Vi åt och sen chillade vi en stund :) Efter det styrde jag bilen mot gymmet och körde även idag löpning med intervaller! Var lite tyngre idag men det gick! Svetten rann typ överallt och jag lämnade gymmet som ett blötdjur :O 

Sen körde jag hem, hämtade med mig Gullen i bilen och körde vidare (ja, jag vet jag var svettig och ofräsch men hann inte duscha innan jag skulle köra igen) för att hämta ut pengar. Jag hade nämligen äntligen hittat en bilstol till Gullen på Blocket, en som vi ville ha! Jag behövde hämta ut pengar till bilstolen, men typ ingen uttagsautomat fungerade här i byn. Körde till Oxie där bilstolen fanns och tänkte att jag kunde hämta ut oengarna där. Och vad händer när jag kommer dit? Jo, automaten vill INTE TA kortet :O Frågade var närmsta uttagsautomat låg och fick till svar innan vid Ekohallen i Malmö!!!! Herregud, så det var bara till att styra bilen dit. Och för att göra det hela lite extra roligt så hade ju såklart Ekohallen stängt när jag kom dit och såklart låg uttagsautomaten INNANFÖR entrén!!!! VAD ÄR ODDSEN LIKSOM????

Ja, iallafall körde jag ju då vidare......IGEN och hittade tillslut en automat vid Jägersro hotellet. DÄR fungerade det och jag fick tillslut ut mina pengar! Hade ju självklart haft kontakt med säljaren av bilstolen under allt detta så hon visste att jag blev sen, men det var fruktansvärt pinsamt. Hon undrade nog vad jag var för en!! Fick köpt bilstolen iallafall och körde sen hem! Nu sover Gullen i sin säng, även Nubbi sover och jag ska hoppa in i duschen. 

Imorgon väntar dagis för lilla Nubbi. Jag ska till BVC med Gullen, och på eftermiddagen är det dags för första delen av kursen i teckenstöd! Full rulle även imorgon med andra ord! 

Blev ett långt inlägg detta, och jag som bara tänkt skriva något kort :S Jaja, nu blev det som det blev! Typiskt mig att sväva ut lite :P

Godnatt! 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar