tisdag 28 maj 2013

Tisdagar= Teckenkurs!

Jepp, så är det! Var tisdag går vi på teckenkurs. Eller har gjort nu några veckor och kommer även göra nästa vecka men då är det sista gången. Det är ju helt ok att gå den kursen för man lär sig något nytt, och det är ju alltid kul att få nya kunskaper. Sen är det ju för ett gott ändamål, det har ett syfte och sonen behöver det. Sen får vi se om han snappar upp det eller inte! Vi har både teckenkurs och BUP denna vecka också. Känns som det börjar tillhöra vår vardag, vilket det ju faktiskt gör just nu! Men snart är det över och allt blir som vanligt igen. Eller inte!!

Efter kursen var jag och tränade, mitt älskade Easyline såklart :) Var nära  på att ställa in det idag då jag var så sjukt trött, varit trött hela dagen. Men så tänkte jag, NEJ det går inte. Det är bara till att masa sig dit och göra! Kände samma i helgen då jag också var trött som en gnu men jag tränade ändå! Känner mig faktiskt piggare efteråt så det är bara till att ta sig igenom passet. Och det är faktiskt väldigt roligt när jag väl är där :) Alla pratar med alla och peppar varandra och den instruktören vi har på tisdagar är väldigt bra. Han kollar så att man gör rätt och rättar en om man gör fel och han förklarar på ett bra och lätt förståeligt sätt! 

Väl hemma blev det duschen och Gullen satt utanför badrumsdörren och grät efter mig, lilla gulle! Han är en riktig mammagris den lille. Hade han fått bestämma så hade han hängt i min famn ALLTID! Men det går ju dock inte. Men iallafall, när jag kom ut från badrummet så sken han upp som en liten sol och började sparka med benen, som han alltid gör när han blir glad :) Nubbi har varit riktigt kramig idag. Han var jätte ledsen i morse när jag skulle lämna honom på dagis. Vet inte vad det var men han började gråta och skrika i bilen på väg dit. Jag och Gullen följde med en stund in på dagiset idag och satt med när han lekte med bilarna. Jag fick en stor kram av honom både där och sen under eftermiddagen här hemma :). När jag satt med på dagiset pratade jag lite med Nubbis resurspedagog en stund och vi kan bara konstatera att han har gjort och gör framsteg HELA tiden. Det är så otroligt skönt!! Jag är så stolt över min lilla stora pojke!

Ikväll var mamma här med min lillebror och hans flickvän. Mamma ska låna vår bil imorgon till ett ärende. Hon satte sin lilla bil här så länge om vi skulle behöva bil imorgon. Men det gör vi inte. Det har löst sig så jag går och lämnar och hämtar Nubbi på dagis imorgon eftersom vagnen han sover i står kvar på dagis sen idag. Så det fixar sig. Mamma lämnar tillbaka bilen imorgon under eftermiddagen igen så det blir nog bra! 

Nej, nu ska jag kolla lite på tv och surfa runt en stund till innan sängen kallar! Måste komma i säng tidigare än vad jag gör nu. Men jag har svårt att komma till ro nu för tiden, vilket kanske inte är så konstigt med allt som händer! 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar