tisdag 7 maj 2013

Märks att det är fint väder :)

För här har det då inte varit lika många inne och läst som det brukar vara (inte för att jag har massor av läsare, men det är många för mig). Men det är klart, vem vill sitta inne vid en dator när solen strålar som den gjort idag?! Underbart!!!!

Idag har det varit BVC-besök med Gullen och allt var bra. Han hade gått upp lite och det är huvudsaken! Fick bokat ett besök när han är 10 månader då det ska göras en läkarkontroll! Fick även bokat en 2,5-års kontroll till Nubbi som inte blivit gjort, och på fredag ska vi dit!

Idag började kursen i TAKK- teckenkommunikation. Det gick bra och var intressant. Men plötsligt blir man påmind om verkligheten. Och även hur man ska kunna teckna till ett barn som inte vill se eller titta när vi vill att han ska se och titta?? Jag frågade om det hände att barnet inte visade något intresse för att teckna och det fanns men oftast tar dom det till sig på något sätt. Jag ställde också frågan till logopeden på kursen hur man gör när man ska teckna om barnet har svårt med ögonkontakten och hon sa att det kan vara lite svårt om barnet inte ser eller har den kontakten. För det är ju en av förutsättningarna för att det ska fungera, att man fångar barnets blick och kontakt! Så vi får väl se hur det går. Vi ska iallafall lära oss TAKK och hoppas på att det fungerar något iallafall!

Nu är jag så trött så det blir till att titta lite tv och sen sova! 

Godnatt! 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar