onsdag 8 maj 2013

Lång natt!

Gullen är förkyld. I natt vaknade han och hostade som en tok och var ledsen. Jag tog med honom ut i soffan så han inte skulle väcka Nubbi. jag gav honom lite hostmedicin och även lite dricka. Stackarn var helt röd runt ögonen så mycket som han hostade. Sen satt jag med honom i famnen tills han somnade igen. Jag la honom i ena änden på soffan och jag la mig själv i den andra änden (soffan är inte så stor så vi låg inte långt ifrån varandra!!). han sov ok men hostade till emellanåt. Och där sov vi i natt, på soffan! Nu tror säkert många här: Men oj, han kunde ju trillat ner från soffan och slagit sig!! Nu är det så att han låg längst in i hörnan på den sidan som divanen sitter, och jag bullade upp med täcke och kuddar runt om honom och sen låg jag med mina ben framför på täcket och kuddarna som jag bullat upp med! Sen ligger han väldigt stilla när han sover, så även jag! Jag trodde dock att ha skulle sova lite längre i morse än han brukar göra, men ICKE!! Gossen vaknade innan fem och höll låda!! Sen har han knappt velat sova några längre stunder idag under dagen. Jag har varit TRÖTT hela dagen och skulle kunna somna när som och var som vilket jag aldrig brukar känna! Men men,  så är det ibland!  Konstigt nog tar man sig igenom hela dagen fastän man tycker man borde somna när som. Antar att man får superkrafter när man blir förälder ;) 

Nubbi var på dagis idag och det hade gått jätte bra idag också. Känns bra eftersom vi trots allt inte hade någon inskolningsperiod alls utan körde på från dag ett! Vi hade ju istället överenskommelsen att dom skulle ringa om det inte fungerade och han blev väldigt ledsen! Men nu har det ju bara gått bra så det är ju skönt! 

Hemma sen har bäddade jag rent i pojkarnas sängar och körde igång en tvätt. Efter det blev det matlagning och efter att vi ätit körde jag iväg för att träna ett pass Easyline! Härlig träning det där, helt i min stil :) 

Hemma sen igen tappade jag upp ett bad till Gullen och badade honom. Nubbi hade redan duschat när jag var iväg. Han hade även hunnit hälla ut en halv mjölkförpackning över hela tv-rumsbordet!! Han passade på när sambon inte var just i det rummet. Han är snabb alltså. Går och öppnar kylen själv och bär ut mjölkförpackningen till tv-rumsbordet och sen hade han öppnat det och lagt den ner på bordet :O Klunk, klunk, klunk hade det sagt följt av plask, plask, plask! Då hade han tagit sina händer och plaskat med dom i mjölkpölen som för övrigt inte var en pöl utan snarare en flod som hade runnit över hela bordet och ner på golvet! Så när jag kom hem hade sambon precis svabbat klart golvet! Och vi tjatar om detta var dag, att han inte ska springa i kylen i tid och otid, men han gör det ändå och detta är inte första gången han går till kylen och tar ut något som han öppnar och häller ut. Så är det med en del annat också! Det är svårt att säga till honom när han inte lyssnar, eller inte förstår vad vi säger! Det är lite som att var gång man säger till honom är det som den första gången man sa till honom om en sak. Tänk er själv hur tjatigt det kan bli. Det är väldigt tråkigt för jag vill ju inte bli en tjatig mamma :/ Men tids nog så vet vi kanske varför han gör så eller så lönar sig vårt tjat till slut! 

Nej, nu blir det duschen och sen sängen! Mina ögon går i kors här nu känner jag. 

Godnatt!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar