torsdag 18 april 2013

Vad skriva?!

Egentligen behöver jag inte skriva något här idag eftersom jag inte vet vad jag ska skriva om. Har inte hänt så värst mycket idag. Tycker inte jag behöver skriva allt som händer var dag här inne. Jag vill inte dela med mig av allt som händer och sen kanske inte folk som läser tycker det är så värst spännande att läsa om mina vardagliga bestyr?! Men jag kan ju skriva om annat än det som händer i min vardag! Men vad?! Ska jag skriva ett inlägg om mig själv?! Hmm, ja det skulle jag kunna göra, hur spännande nu det kan vara. Jag menar, lilla jag liksom, en i mängden. Men det är klart, det kan ju läsas som tidsfördriv om inte annat! 

Jag, Jill Therese Hård heter jag. Född Svensson....faktiskt! Det ändrades dock efter mitt dop, tack vare min kära mor! (Heter hellre Hård i efternamn än Svensson!!!!). Föddes i Lund den 7 januari i mitten på 80-talet. Efter en väldigt komplicerad och långdragen förlossning för min stackars mamma kom jag ut med en del skador och syrebrist. Domen blev att jag inte borde bli "frisk" med den syrebrist jag fått. Eftersom det inte gick att se förrän jag började utvecklas och prata mm, så blev det en låååång väntan för mina föräldrar innan dom visste om jag var "frisk". 

Efter en lång väntan visade det sig att jag utvecklades som alla andra barn och gjorde framsteg. Började hos världens bästa dagmamma Eva!!, där jag spenderade mina dagar när mina föräldrar jobbade. Mitt liv förgylldes med tre små syskon, två bröder och en syster! Livet kantades av lek och skoj, men även skilsmässa mellan mina föräldrar och mamma och jag och mina syskon flyttade. Från den dagen såg jag min far allt mindre och mindre för var dag som gick och till slut var kontakten borta helt! Alltså är min pappa inte en del av mitt liv idag! Åren gick, jag började skolan vilken jag gick i min hemby (låg-och mellanstadiet). Fortsatte till grannbyn när jag skulle gå högstadiet! Jag upplevde högstadietiden som VÄLDIGT jobbigt!! Trivdes inte alls med skoltiden och mig själv under den perioden (mycket hormoner som stormade i kroppen). Jobbigt jobbigt! Eftersom jag var ganska tystlåten så tappade jag en del kompisar på vägen och spenderade mest dagarna i skolan med min nyfunna vän Ida! Annars var jag ganska ensam (tragiskt?....JA, men så var det). 

Inför sista terminen av 9:an flyttade vi till en annan by och min mor gifte om sig! För att göra en lång historia kort så fylldes livet då med mycket hästar, ridning, lektioner och stallskötsel! 
Där bodde vi ett antal år och jag började och slutade mina år på gymnasiet där! Jag blev även kär för första gången under denna tiden och inledde mitt första förhållande! En helgs ledighet efter studenten sen hoppade jag in i lumpen! Höll på att magra i sönder så jag valde att hoppa av! 

Ja, sen blev det en del ströjobb. Några år senare inträffade den stora olyckan och jag föll tillbaka på ruta ett kan man kanske säga. Tog mig upp igen. Började plugga i Helsingborg och läste till Hälso-och sjukvårdsadministratör! Därefter följde mitt första jobb som utbildad, träffade min sambo och fick två underbara barn!! 

Och nu står jag här! Jag blir 30 år om två år! Tänk att jag levt i 30 år snart! Hur gick det till?! Tyckte inte det var så längesen jag blev storasyster för första gången, och det var inte alls längesen jag tog studenten ju!! Eeee jo, det är 24 respektive 9 år sen!!!! Tiden rusar förbi en och det går bara fortare och fortare! 

Ja, detta var ju lite stora drag hur mitt liv sett ut sen jag föddes, såklart har det fyllts med MASSOR av andra saker och händelser!! Men skulle jag skrivit om precis allt (kommer inte ens ihåg allt) så hade jag fått sitta här väldigt länge!! Tror minsann att jag skrivit något liknande i början av bloggen, men det får vara så. Skrev inte likadant! 

Vi går i väntans tider här hemma, får se vad svaret blir! Vill inte tänka på det för mycket eftersom det är väldigt osäkert än! Vad det gäller skriver jag om vid ett senare tillfälle, eller åtminstone inte förrän jag vet säkert!! 

Godnatt!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar