onsdag 3 april 2013

Jahapp!

Idag har det inte hänt så mycket. Eller, det beror på hur man ser det. Lämnade Nubbi hos dagmamman. Sen körde jag och Gullen vidare till Willys (idag igen, var där igår också). Handlade lite snabbt och sen körde vi hem. Gullen somnade i bilen och fick sova vidare hemma. Sen ville jag testa det nya dammsugarmunstycket så jag fick fart och började dammsuga hela hemmet och det toppade jag med att skura golven också ;)

Efter det blev det lunch för både mig och Gullen. Sen blev det lite lek med honom innan det var dags att hämta Nubbi igen. 

När vi kommit hem gick vi bara inom och bytte vagn och sen ut i SOLEN igen. Dock gick den i moln en del och det blåste ganska bra ( SOM VANLIGT HÄR). Men det blev en liten tur innan vi gick hem och fikade. 

Måste bara skriva om Nubbi och när han duschade ikväll. Han brukar skrika i högan sky nät han ska duscha och är rädd för duschslangen. Han hatar verkligen att duscha eller bada. Nu duschar han för det går fortare och det blir mycket smidigare när han inte vill bada för då slipper vi stå och fylla baljan han badar i för kanske max 10 minuters bad och sen stå och tömma den för hand. Känns som det blir onödigt jobb. hade han tyckt om att bada hade vi givetvis fyllt baljan och låtit han bada och sen tömt den igen, så har vi gjort innan då han ville bada. Men nu blir det duschen istället. han brukar skrika hela duschen igenom men IDAG!!! skedde det under vill jag lova! Han stod som ett ljus och skrattade (vi hade med datorn in och satte på Pingu ;)). Han till och med HÖLL i duschslangen, vilken han varit rädd för innan!!
Vi kunde skrubba honom och schamponera håret och skölja av honom helt UTAN ett endaste skrik :) Ingen var gladare än jag och sambon :) 

Gullen badade i sin lilla bebisbalja :) han har kommit på hur ROLIGT det är att plaska och stänka ner sin mamma och halva badrummet ;) Han gillar att bada, än så länge. man vet aldrig om det vänder, men det hoppas och tror vi inte! 

Nej, jag är så stolt över Nubbi och hur bra det gick när han duschade ikväll! Framsteg framsteg, det gör mig så glad :) 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar