onsdag 24 april 2013

Nu händer det grejer!

Snabba ryck. Nu blir det dagis för Nubbi istället. Han kommer flyttas omgående från dagmamman till en tillfällig förskola där han ska vara fram tills semestern, för att sen börja på ett annat dagis till hösten! Vi gav vårt medgivande idag och idag blev allt klart! Ska få reda på det sista imorgon! Mer än så skriver jag inte här då allt inte är klart än och det är väldigt nytt! Nu hoppas jag bara att vi gjort rätt val för vår lilla gosse! Svårt att inte veta när vi inte kan fråga honom vad han själv vill :/ Jag är mest orolig för att det blir för mycket för honom, med dagis, utredning och ett nytt dagis till hösten :/ Och jag är orolig över vad han tycker och tänker, för självklart har han säkert också tankar och funderar över varför allt detta händer!  Men jag hoppas på det bästa! Jag är ju egentligen inte alls glad för det här med förskola. Tycker det är för mycket barn och för lite personal. Och alla dess sjukdomar! Men, nu behöver Nubbi mer än vad som kan ges hos en dagmamma, så för NUBBIs skull gör vi nu detta! Jag VET att många inte håller med mig och tycker att dagis är bättre än dagmamma, men ska jag vara riktigt ärlig, så bryr jag mig inte det minsta om vad ANDRA tycker!! Hade dagmamman varit bättre eller det funnits fler dagmammor i denna byhåla, hade jag satt Gullen där och hämtat barn på två ställen! Iallafall det första året som Gullen behövt plats, för att sen kanske flytta över honom till det dagiset Nubbi ska gå på så att båda pojkarna gått på samma ställe!!

Jag tycker det har varit bra hos dagmamman på det sättet att Nubbi har fått en lugn start! Tids nog kommer den tiden med läxor, krav hit och dit, en stor press på barnen. Ju längre dom kan få ha det lugnt runt om sig, desto bättre tycker jag! Jag gick själv hos dagmamma som barn och hade det toppen där. Nu såg det lite annorlunda ut för min del och dom hade det bättre organiserat där jag gick. Där Nubbi går är det ganska dåligt och det är dessutom den enda dagmamman i hela byn! Dåligt om man frågar mig! Men annars slår jag ett slag för dagbarnvårdarna i allmänhet! Punkt!!

Så, just nu är det mycket som händer och känslorna är lite upp och ner! Jag väljer att dra mig undan för att ta mig igenom allt som händer! Så klart är vi en familj och ska ta oss igenom det tillsammans, och det gör vi! Men vi har lite olika behov och uttrycker våra känslor och oro på olika sätt! Där är jag och sambon olika! Därför känner jag att jag hanterar allt som händer på mitt sätt, då genom att dra mig undan, och skriva! Och sambon hanterar det så som han finner det lämpligast och bäst för honom! Det handlar ju inte enbart om det som händer runt Nubbi nu, utan det är en del annat också. Mycket tankar och funderingar mm. Men....nu ska jag gå och sova! Den där nya trenden verkar hålla i sig så det verkar som det blir en tidig morgon även imorgon ;)

Godnatt! 

1 kommentar:

  1. Låter inget kul Therese:-( Du ska se att det blir bättre men det är ju så jobbigt med alla tankar och oroande. Själv får vi reda på mer info om min gosse i mitten av maj då jag ska ha möte med fsk och specpedagog. Krama om gossarna och dig själv från oss.<3

    SvaraRadera