söndag 7 april 2013

Lödde sandskog och babyboom!

Är trött ikväll så ska snart ta en dusch sen hoppas ner i säng. Det blev en tur ut idag. Vi gick ut till Lödde sandskog. Är en liten bit att gå men det gick fort. Sen blev det en tur i skogen, vi gick den kortaste slingan. På vägen hem stannade vi till på pizzerian och köpte mat med oss hem. Det blev en kycklingsallad för min del. Vägde den och allt innan jag åt av den. Det jobbiga var dock att dom hade lagt såsen i salladen, det glömde jag att säga till om. Får tänka på det till nästa gång. 

Imorgon är det måndag och jag har båda gossarna hemma hela dagen. Alla dagar går så otroligt fort men de dagar då båda pojkarna är hemma hela dagen, dom går lite extra fort. Det går i ett hela tiden och ibland hinner man knappt reflektera över vad som hänt under dagen förrän man sätter sig ner i soffan på kvällen när barnen somnat. Men dagarna med mina små är dom bästa <3 

Satt och tänkte på en sak innan idag. Måste vara babyboom detta året också, liksom 2012 när Gullen föddes. Tycker alla är gravida och ska ha barn nu snart. Mer än hälften av de bloggar som jag läser, där väntar dom smått. Och det är inte bloggar som jag hittat p.g.a. att dom ska ha barn utan jag har följt dom ett tag och sen har dom ploppat upp, en efter en, att dom väntar tillökning. Jisses, jag blir ju helt gravidsjuk! Vill också ha en till liten ;) haha. Säger jag nu, men jag tror inte det nä. Det räcker med tanken på hur jag blev och hade det i sista graviditeten, så säger jag nej. Sen är ju Gullen inte ens ett år, så jag har ju fortfarande en egen liten bebis här hemma. Och sen är det ju faktiskt så att alla bebisar blir större och växer. Så även om dom ligger i magen och sen föds så blir dom större och tiden går fort för dom också. Sen tycker jag att alla åldrar har sin charm och är mysiga på sitt sätt. Man kan vara sugen på en bebis till, men det är ju inte bara till att man ska skaffa barn för att man vill ha, det är ju en del runt om också. Så tänker jag iallafall. Jag menar, man skaffar ju inte fler barn bara för att man vill vara gravid! Det är ju inte det det handlar om när man skaffar barn. En god vän till mig brukar säga, att få barn är ingen mänsklig rättighet, det är en gåva! Och lite så är det ju faktiskt!

 Men, man vet ju aldrig, händer det så händer det....eller hur J? ;) Hehe. 

Godnatt!

1 kommentar: