tisdag 9 april 2013

Bedömningssamtal!

Igår var vi trötta hela dagen typ och mot kvällen började jag må riktigt illa.. Fick frossa och mådde pyton. Somnade i soffan (händer ALDRIG) med täcket på. När jag vaknade någon timme senare var frossan borta. Borstade tänderna och gick och la mig i sängen. Sambon tog Nubbi som vaknade en stund efter att vi lagt oss. Jag sa att jag kunde ta soffan men han gick in och la sig i Nubbis säng så jag kunde sova i sängen. 

I morse vaknade jag, sambon hade gått till jobb, och Nubbi kom in till mig och Gullen och la sig en stund innan vi gick upp. Jag mådde bra igen, ett svagt illamående (nervös!!) kvar bara. Gick upp, fick till en dusch mellan blöjbyten, matning och fix till barnen. Kl. 9.00 kom barnens farmor och hade köpt med sig bullar som vi åt innan jag och Nubbi fixade till oss. Farmor skulle ju passa Gullen idag medans vi var iväg för bedömningssamtal med Nubbi.

Jag och Nubbi styrde bilen mot Lund. Där mötte vi upp sambon som hade cyklat från jobbet. När vi kom dit kändes det konstigt. Jag såg skylten: Neuropsykiatriska mottagningen, och fick en klump i magen :( 

Men när vi kommit in och träffat teamet så kändes det lite bättre. Dom var så trevliga och jag kände att dom inte granskade Nubbi på ett konstigt sätt, det var skönt! Hela bedömningssamtalet gick bra, fort tyckte jag det gick. Kände emellanåt hur tårarna var nära! När vi var klara och kom ut så mådde jag inte illa alls längre. Jag tror det jag kände igår kan ha varit olika faktorer som spelat in. Jag kan ha fått en släng av det Nubbi hade härom natten, det kan bero på att vi inte sov något den natten när Nubbi var sjuk, det var säkert en del nervositet inför idag, är ganska säker på att jag fått tillbaka min magkatarr, och sen kan det kanske vara lite p.g.a. att jag börjat banta, alla gifter som ska ut ;) Jaja, det är skönt att jag mår bra nu iallafall! 

I slutet av mötet idag blev det bestämt att utredningen ska bli av nu, dom vill fortsätta utredningen. Den kommer att ske i olika steg. Det kommer börja med en del redan nu inom det snaraste och sen fortsätter det in en bit på sommaren. Första steget är att pedagogen i teamet ska ut i förskoleverksamheten och se hur Nubbi är med andra barn. Nu går han ju hos dagmamma så dom skulle kolla upp hur det gick att lösa, och dagmamman är väl inte så pigg på det (som hon uttryckt det till mig innan), men det ska göras helt enkelt, det ska jag se till!!!! Eftersom det är något teamet vill göra så tar jag för givet att det ska vara möjligt eftersom det ingår i utredningen, och för att det ska bli en så bra bedömning som möjligt så förväntar jag mig att det inte ska vara några problem! Men det får ju dagmammans chef ordna! Teamet skulle iallafall kontakta dagmammans chef och eftersom vi ska träffa henne och dagmamman på måndag så skulle hon försöka fått tag på chefen för att komma överens om någon form av lösning så att chefen kan ge oss ett svar på måndag! 

Ja, nu är det i rullning. Det jobbiga är bara all väntan! Efter besöket ute i verksamhet dröjer det till slutet av maj, början av juni innan vi ska dit igen. Jag vet att det egentligen inte är så farligt lång tid men när man väntar i en sån här situation så är det VÄLDIGT jobbigt! 

Allt hade gått bra här hemma med lillebror, och farmor stannade hos oss hela dagen! Tack svärmor/farmor för idag!! 

Godnatt!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar