torsdag 25 april 2013

Sista dagen!

Idag blev det då sista dagen hos dagmamman för Nubbi. Fick ett samtal från förskolechefen i förmiddags där hon bekräftade att allt nu var klart. Alltså blev det ett avslut hos dagmamman idag och Nubbi kommer börja på förskolan på tisdag nästa vecka. Det var prat om att Nubbi skulle ha en lite längre paus från det att han slutat hos dagmamman till det att han började på förskolan, men så blir det inte. Han kommer vara hemma nu från imorgon och hela helgen och måndag, och sen börjar han på tisdag nästa vecka. 
Imorgon ska vi dock till förskolan för att hälsa på och träffa personalen där. Vi ska även få träffa resurspedagogen som kommer ha hand om Nubbi och finnas till för honom! Jag tror han kommer tycka det är skoj och vi kommer nog få det lite svårt att få honom därifrån ;)

Ja, det känns faktiskt ok det här med att Nubbi ska börja på förskola. Det är ju för hans skull, och inte min eller någon annans! Han kommer få bra hjälp nu och mycket stöd, och en person som enbart är till för honom, det är bra!! Idag när vi körde hem från dagmamman så spelades Phil Collins låt Can´t stop loving you på radion i bilen. När man kör från dagmamman kör man alltid förbi den förskolan Nubbi ska gå på sen till hösten, och bredvid en liten bit bort ligger den förskola som han ska gå på nu. Jag vet inte vad det var, men jag fick en sån känsla över mig, som att vi nu lämnar det gamla bakom oss och går in i något nytt! Och lite så är det ju faktiskt. Vi öppnar ett nytt litet kapitel i vårt liv! Eller iallafall mest i Nubbis tillvaro! Nu ser jag fram emot att få följa min sons utveckling och de framsteg han kommer göra, i sin egen takt! 

Jag kan ändå inte riktigt slappna av, inte förrän jag ser att det går bra och att han trivs! Det kommer han säkert att göra, men jag vill se det först innan jag kan slappna av helt! 

Nästa vecka går vi in i maj månad. Snart är sommaren här! I nästa månad kommer jag och sambon börja en kurs i teckenspråk, eller tecken som stöd till talet! Den kommer fortlöpa hela maj och en bit in i juni. Samtidigt kommer utredningen ta fart på riktigt i slutet av maj, och den kommer fortlöpa under sommaren! Exakt hur lång tid det kommer ta vet jag inte! Sen i augusti blir det då flytt till den andra förskolan!

Så ja, vi behöver ju inte fundera över vad vi ska göra i sommar direkt :/. Så klart kommer vi göra annat också, men detta kommer hänga som ett tungt moln över oss känns det som. Jag tycker det är jobbigt med all väntan. Men det är som det är och man kan inte göra mer än just vänta :/. 

Nu ska jag försöka tänka på något annat, som att jag faktiskt har världens goaste gossar som jag älskar mest i hela världen <3 <3

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar