måndag 22 april 2013

Tidig start på dagen idag!

Ja, i morse tyckte barnen att det var dags att starta dagen innan 06.00!!!!!! Gud, jag var så trött alltså! 
Jag var ju iväg igår hela dagen och hjälpte min mamma med flytt. Det tog hela dagen och jag var borta mellan ca: 08.15 till 23.00!!!! Blev mycket körande och bärande igår och jag var allt lite sliten när jag kom hem. Blev en snabb dusch och sen sängen men jag kunde så klart inte somna med en gång. Jag är sån som person att jag måste varva ner innan jag kan sova, vilket inte var det lättaste igår när jag kom hem en stund tidigare bara! Aja, det var väl inte så farligt men det blev lite lite sömn eftersom jag inte kunde somna. 

Gullen blev ju 9 månader igår och som tur var hann jag gratulera honom på morgonen lite innan jag körde. 
Hade köpte en body till honom och innan jag körde till min mamma körde jag inom affären och skulle handla lite och då köpte jag en liten båt han kan ha i badet och en liten bil. Han har inte fått det dock än men han ska få det imorgon tänkte jag, när Nubbi är hos dagmamman. Annars finns risken att Nubbi lägger beslag på sakerna direkt! Så klart får Nubbi också leka med sakerna Gullen får, men det kan ju vara skoj om Gullen får första tjing på dom. Nubbi är annars snabb på att ta allt som Gullen har och leker med. Men så är det ju men man får ju ändå säga till så att dom lär sig att man får turas om och samsas och inte ta saker ifrån varandra! Vi gjorde samma med Nubbi när han var liten, han fick något litet när han fyllde månad under sitt första år! Nu är Nubbi större och förstår inte varför lillebror får saker och inte han. Men det är inga dyra saker och Nubbi får alltid också leka med dom och några gånger han Nubbi fått leka med sakerna först eller packa upp dom med lillebror. Sen blir det ju ändå så att många av deras saker leker dom med båda två även om dom inte är i samma ålder! Kändes konstigt att vara borta så hela dagen, men samtidigt skönt att få göra lite annat och komma ut! Som tur var så fick jag som sagt lite tid på morgonen med barnen innan jag åkte!

Idag har varit en dag full med lek! Vi har lekt med en massa olika saker här hemma. Till och med Gullen har varit med på ett hörn :) Nubbi har härjat rundor här hemma och här låg nog leksaker precis överallt! Lego, Mega Block, gubbar, bilar, skallror, bollar mm kunde man hitta på golvet här hemma! Men det är vardag för oss :)

Nej, nu ska jag titta vidare på tv och lyssna på lite musik!

Godnatt!


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar