tisdag 1 november 2016

Påven....

Ja igår var ju påven på besök i Lund. Det märktes ju av kan man lugnt säga. Jag stod i bilkö i ca 50 min igår när jag skulle hem från jobbet. Skulle hämtat barnen kl. 16.00 men jag var inte framme vid skolan och förskolan förrän vid 17.00. Tur att man har folk som kan hjälpa till när det behövs. Barnen blev hämtade och jag slöt upp när jag kom fram.


I morse började jag dagen även den med att hamna i bilkö. Tydligen en trafikolycka och hela vägen stod stilla. Poliser dirigerade om och skickade ut oss på motorvägen igen. Så det var bara till att köra och hitta en ny väg för att kunna ta sig till jobbet. Kom nästan en timme försent till jobbet idag p.g.a. det. Typiskt. Men nu hoppas jag att det blir lättare att ta sig hem idag.


Igår blev det bara fika när vi kom hem eftersom vi inte var hemma förrän närmre 17.30. Men det gillade barnen. Inte så mycket att göra åt det, så kan det ju bli ibland, när påven får för sig att besöka oss.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar