torsdag 10 november 2016

Lyckliga barn....

Ja, det var minst sagt lyckliga barn jag hämtade igår från dagis och skola. Snön hade ju kommit och dom hade åkt pulka. I alla fall Gullen hade åkt pulka med sina kompisar både på förmiddagen och eftermiddagen. Dom verkade ha haft så kul :) Nubbi hade inte åkt pulka men dom hade varit ute på promenad ner till centrum. Och han hade minsann haft på sig alla sina ytterkläder utan protest, han hade tagit på sig allt själv :) Han brukar ha lite svårt för att ta på sig ytterbyxor och mössa och allt. I alla fall när det är nytt, men inte igår. Han var i alla fall glad han också över att det var snö.


Snön smälte ju bort en del igår under eftermiddagen, men i morse var det fruset igen. Isen satt som berget på rutorna på bilen och det tog ett bra tag innan jag hade fått bort så pass mycket så att vi kunde köra.


Idag åker barnen till sin pappa. Jag ska efter jobbet åka hem och samla ihop leksaker som jag sedan ska köra bort till barnen. Nubbi fick ju en del leksaker i present av sin pappa när han fyllde år i söndags, så det ska jag lämna där.


Annars blir det en lugn kväll. Jag är fortfarande förkyld. Snorar och hostar så ska inte göra något speciellt. Till helgen har jag inget speciellt planerat. Vila och ta det lugnt. Skulle behöva titta lite på förvaring till sovrummet, men får se.


Nej, nu ska jag fortsätta jobba. Trevlig torsdag!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar