tisdag 8 november 2016

Kallt....

Ja nu jäklar kommer kylan. I morse visade bilen -7 grader. Tur att jag fick köpt vinterskor till pojkarna igår. Dom tyckte skorna var fina men när dom väl skulle ha på dom så var det inte så kul längre. Nubbi har ju lite svårt för det nya och om inte han vill ha något på sig så vill inte lillebror det heller :/ Men skorna fick följa med till skola och dagis och så får dom ta dom på sig där. Gullen sa att han ville ha dom på sig när dom skulle ut så det ska nog gå bra. När jag hämtade honom igår hade dom precis varit ute och kommit in, men han var så varm och go om händerna och när jag frågade om han frusit sa han nej. Nu med vinterskor också så blir det ännu bättre.
Personalen i skolan skulle ta skorna på Nubbi när dom skulle ut. Dom sa att det kunde dom ta där. Brukar bli bäst så eller att man bara plockar undan de gamla skorna så att det inte finns något alternativ. Han har svårt för det nya och vill gärna ha de gamla skorna på sig om han kan välja. Men efter ett tag går det bra och dom nya skorna kommer vara dom enda skorna som gäller då. Sen blir det samma visa igen till våren när det är dags för vårskor, men så är det.


Igår kom min fina lillebror och bytte däck på min bil. Tyvärr är det ena vinterdäcket lite skadat så jag måste inom det snaraste köpa nya däck. Inte alla behöver vara nya men i alla fall dom där bak så att det blir jämnt.


Idag händer inte så mycket. Funderar på vad jag ska laga för mat idag. Har en falukorv hemma som jag kanske borde göra något med men vet inte exakt vad. Får fundera lite.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar