onsdag 23 november 2016

Snart första advent....

På söndag är det första advent. Kan inte fatta att det redan är dags att tända det första ljuset i adventsljusstaken. Har pratat med barnen om att vi kanske ska ta upp lite saker från jullådan som står i källaren för att ta fram adventsljusstaken innan dom åker till sin pappa i helgen. Kanske att vi tänder det första ljuset redan ikväll då dom inte är hemma under helgen. Annars kan vi i och för sig tända det på söndag kväll när dom är hemma igen :) För det är ju då advent är, men känner jag mina barn rätt så kommer dom vilja tända ljuset redan ikväll om adventsljusstaken är uppe :) Vi får se hur vi gör. Funderar dock på att göra en lite annorlunda adventsljusstake i år. Men samtidigt tycker jag att det är en viss charm i att ha det lite gamla. Jag har ju en sån röd avlång som man stoppar mossa i, som jag själv är uppväxt med. Men det hade varit lite skoj att göra något annat.


Inför julen så har jag tagit semester veckan innan jul. Så jag och barnen ska vara hemma och mysa. Tänker att vi ska använda den veckan till att bara mysa och ta det lugnt, men även pyssla lite och kanske baka något :) Vi ska även detta året köpa en platsgran så att vi har en gran och slipper detta eviga letande varje år. Förra året köpte jag en gran som började barra rejält efter bara några dagar inne. Så strax efter jul åkte den ut igen. Och det är ju inte bara till att kasta ut den utan jag som bor i lägenhet måste ju klippa ner den och frakta bort den. Så i år tog jag beslutet att jag ska köpa en plastgran. En kostnad, barrar inte och står fint så länge jag vill. Det negativa är väl då att den inte luktar gran, men min mamma ska ha en riktigt gran så den kan vi dofta och titta på till jul :)


Julklappar ska jag snart börja inhandla. Blir något litet till alla då det kostar en del. Har man då många att handla till så blir det en liten slant. Kommer lägga fokus på barnen såklart när det gäller julklappar. I år har vi ju en liten till att köpa julklapp till, min lilla brorsdotter firar ju sin första jul.


Nej, nu ska jag fortsätta här. Trevlig onsdag!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar