fredag 11 november 2016

Fredag och helg....

Vaknade utvilad i morse. Var så skönt att vakna innan klockan ringde och känna att man känner sig utvilad. Jag brukar ju vakna innan klockan ringer men ofta känner jag mig ganska trött och vill mest ligga kvar. Men idag vakande jag och kände mig hyfsat pigg och det var inte speciellt svårt att komma upp.


Liksom igår och större delen av denna veckan så fick jag skrapa rutorna i morse. Satt som berget även idag och det tog säkert en kvart att skrapa rutorna. Det var inte bara frost utan det var is som hade runnit och fryst fast. Drygt som bara den. Och tanken på att detta bara är början på rutskrapandet, gör mig ganska bitter. Fy fanken alltså, vi har hela december, januari och i alla fall februari kvar av detta. Om det nu blir kallt vill säga. Brukar inte vara någon nämnvärd kyla hela vinterperioden här nere, men man ska aldrig säga aldrig. Jag har hört att det ska bli en jäkla vinter i år. Men det sägs väl varje år typ. Rutskrap eller ej, bara tanken på den mörka perioden nu gör en bitter.


Nu blir det frukost snart här på jobbet. Lugnt här idag, men det kan vara ganska skönt ibland det också. Då får man lite tid över till att göra sånt som man inte hunnit innan.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar