fredag 25 november 2016

Tack....och fredag....

Idag slutar "min" läkare sin tjänst här hos oss. Hon kommer dock inte försvinna helt utan bara en bit bort men lämnar ändå vår mottagning. Nu för en stund sedan kom hon in med en chokladask till mig som tack för allt. Jag blev helt rörd, så gulligt av henne. Detta är första gången jag fått något av någon läkare som slutat som jag "haft hand om".


Ovan på det ovannämnda så är det ju fredag. Helgen är efterlängtad samtidigt som jag blir påmind om hur snabbt veckorna går. Barnen är hos sin pappa och det var en lite ledsen Gullen som jag mötte igår kväll när jag skulle lämna saker till dom. Han var ju inte ledsen hela tiden men han ville vara med mig sa han och när jag skulle gå var han inte så glad. Han var trött också så det påverkade ju säker mycket men det är jobbigt att se och det gör lite ont i mig när jag måste lämna när det är så. Nubbi var inne i sin platta och hade inte så mycket tid med sin mamma ;) Stora killen.


Helgen som stundar ska gå åt till att ta det lugnt och det blir även kalas. Ska bli skoj. Inte så mycket planerat faktiskt. Det brukar jag väl inte ha annars heller. Jag kan ibland känna mig ganska så tråkig. Jag gör aldrig en massa saker. Men jag trivs med det och uppskattar lugnet mer än att fara runt på en massa saker bara för att jag inte har barnen. Ikväll blir det mat och lite vin till. Vad som ska ätas vet jag inte än. Idéerna flödar inte precis. Men något ska väl kunna kommas på.


Nej, nu ska jag sätta fart här igen. Trevlig fredag och helg!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar