tisdag 29 november 2016

Julgran....

Så fint det blev, tycker jag i alla fall. Vi fick ju upp vår julgran igår. Den är ju av plast så det gick ju alldeles utmärkt. Hade egentligen tänkt vänta lite men barnen var så spända på det och ville så gärna klä granen, så så fick det bli :) Måste säga att för att vara en plastgran så blev det ändå helt ok. Jag har aldrig tidigare haft en plastgran så detta är helt nytt för mig, men det känns helt ok faktiskt. Det enda man saknar är ju doften av gran, men man kan inte få allt. Vi får väl fylla hemmet med dofter av bakat, lussekatter och pepparkakor :)


Gardinerna kom också upp. Jag köpte nya fästen igår och det blev väldigt bra. Ljusstakar köpte jag också nya. Dock blev det röda då det inte fanns vita och jag vill inte lägga för mycket pengar på ljusstakar ifall katten välter ner dom igen. Men det skär sig lite mot de nya gardinerna då dessa är plommonlila. Men det får gå. Det blev i alla fall väldigt mysigt och myskänslan var på topp igår kväll. Nu kan vi njuta av granen länge och den står fint så länge vi vill ha den uppe, barrar inte och behöver inte vattnas ;) Ska bli spännande och se idag när vi kommer hem om katten har låtit den stå. Hon var på den lite igår så man vet aldrig.


Idag blir det mys när vi kommer hem. Njuta av det fina vi har fått upp där hemma. Kanske får till lite fika eller så. Men nu ska jag fortsätta jobba.


Trevlig tisdag!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar