torsdag 1 december 2016

Julmånad....

Ja nu går det undan. December månad går vi in i idag och det är månaden då vi firar både Lucia och Jul och Nyår. I morse tog vi en glimt på julkalendern som verkade helt ok, eller bra till och med. Det har ju varit lite si och så de senaste åren med julkalendern som har gått på tv. Jag tycker att det ibland inte har varit så mycket julstämning över dom. Men i år verkar det lovande så det ska bli spännande att följa. Pojkarna satt faktiskt och tittade hela avsnittet så det verkade gå hem hos dom också :)


Igår hade vi besök av min mamma. Hon fick foto på Nubbi som kom med posten i början av veckan. Jag gav henne även ett datumljus som jag köpt till henne i helgen när vi var ute och handlade. Jag hittade ett som påminde om något datumljus vi hade när jag var liten, lite konformat fast istället för fyrkantiga formen som vårt ljus hade då så hade detta en rund form. Ja, svårt att förklara men det var fint i alla fall.


Idag ska vi ju öppna första luckan i adventskalendern när vi kommer hem. Vi kunde ha gjort det i morse men jag sparade det och tänkte att det var bättre att öppna ikväll så att vi tar det när vi har lite mer tid. Eftersom det är nytt nu med första luckan och dom dessutom har två chokladkalendrar var att öppna så är det bättre att ta det ikväll. Pojkarna ser fram emot det.


Annars händer det inte så mycket. Snart helg....men först jobb några dagar till.


Trevlig torsdag!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar