onsdag 28 december 2016

Tillbaka....

Haft en liten paus nu under julledigheten. Det har varit fullt upp, eller inte. Men jag har lagt all fokus på barnen och tiden med dom under ledigheten. Jag måste säga att vi har haft det alldeles underbart fantastiskt. Vi har bara varit, pysslat, gjort julgodis, lekt, varit i skogen, myst, ätit gott och bara haft det så bra. Sen firade vi julen också ju. Vi var hemma hos min mamma och firade julafton. Det var en mysig dag och barnen ville mest att julklapparna skulle delas ut ;) Vi fick så mycket fint och vi tackar så mycket för det.


Juldagen åkte barnen till sin pappa för att fira jul där och stannade till annandagen. Jag spenderade min tid på bästa sätt med min bättre hälft. Blev lite middag på deras sida juldagen och på annandagen åkte vi hem till min mamma igen för att fira lite med min bror och hans familj då dom varit på annat håll och firat på julafton.


Ledigheten har varit så skön och jag känner mig utvilad. Tiden har gått så fort och jag som inte brukar ha söndagsångest annars, fick lite av den känslan igår. Gullen har varit så lugn. Vi har ju haft en period med väldigt mycket trots och sätta sig emot osv. Men under hela ledigheten har det varit väldigt lugnt på den fronten. Istället har jag fått ta del av hans kloka ord och tankar. Den lilla gossen funderar mycket och han har verkligen blommat ut på den fronten under tiden vi nu varit lediga, och jag har fått höra och se en massa härliga miner och kommentarer. Nubbi har även han tagit tillfället i akt och varvat ner en hel del. Han som annars brukar vara uppe i varv, har kunnat ligga ner och vila ibland och sitta ner och inte hoppa runt hela tiden. Inte för att det gör något att han hoppar runt, men att han kunnat varva ner på ett helt annat sätt har varit uppenbart. Sammanfattat så har ledigheten varit bra för oss alla. Det var en ledsen Gullen som jag lämnade i morse på ett sammaslaget dagis. Usch vad jag kände mig taskig. Nya fröknar och endast enstaka barn som han kände igen. Men till slut var jag tvungen att gå och jag hoppas det har gått bra. Nubbi skuttade in lika glad som vanligt men han var i samma lokaler som innan med samma personer. Ska bli spännande att höra hur det gått för dom båda sen när jag hämtar idag.


Nu ska jag jobba då denna veckan är det tänkt, sen firar vi nyår till helgen. Pojkarna ska fira nyår hos sin pappa så dom ska dit. Jag och min älskade ska på äventyr på nyårsafton.


Trevlig onsdag!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar