tisdag 13 december 2016

Lucia....

Precis kommit till jobb efter att ha spenderat morgonen på Gullens dagis och tittat på Luciatåg. Så fina dom var. Dock var inte mitt eget barn med då han föredrog att sitta i mitt knä. Någon pepparkaksgubbe skulle han inte heller vara. Inte ens hatten ville han ha på sig. Men så är det ju ibland och man kan inte tvinga dom. Efter luciatåget bjöds det på fika. Jag stannade en stund sen åkte jag. Gullen gillar verkligen inte sådana här tillställningar med mycket folk. Men jag vet hur det är för jag var likadan när jag var liten. Han hade pratat så mycket om detta dock, att han skulle vara pepparkaksgubbe, men när det väl var dags ville han inte. Vi hade med kläderna ifall han skulle vilja men det ville han inte. Vi får fira lite hemma ikväll sen. Ska se om jag kan köpa med lite lussekatter hem som vi kan fika på ikväll.


Igår var det ju Luciafika på Nubbis skola, eller hans klass. Barnen där gick också ett litet luciatåg och sjöng lite. Nubbi satt med en stund men sen tyckte han det blev jobbigt och gick ut. Det bjöds även där på fika. Gullen härjade runt som aldrig förr med Nubbis klasskamrater och skojade och stimmade. Det var full fart på alla barnen där. Så kul att se.


Nej, nu ska jag börja dagen här. Trevlig tisdag och Lucia!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar