måndag 28 november 2016

Första advent och helgen....och katten....

Haft en fin helg med världens bästa sällskap. Det har blivit middag och fredagsmys och på lördag blev det shopping av gran och sen kalas på kvällen. Söndagen bestod mest i att bara slappa. Gjorde inget vettigt alls. Jo, de blev en tur ut i naturen och tittade på fin utsikt och sen en vända till affären. Köpte även nya gardiner i lördags men dom fick inte sitta länge då katten i natt drog ner gardinstång och gardiner i golvet. Så jag har fått skruva gardinstång i natt ja. Sista gången gick det inte att få fast det, så nu har vi inga gardiner alls. Och förra året välte katten ner ljusstaken i det ena fönstret så den gick i sönder vilket jag kom på när jag packade upp ljusstakarna igår och insåg detta. Så nu har vi bara en ljusstake i vardagsrummet där vi brukar ha två och inga gardiner alls, pga av den J..........A katten! Så arg alltså. Ibland tror jag f..n att hon gör saker med flit alltså. Hela hennes beteende är konstigt. Men ja, detta får ju lösas på något sätt. Jag ska köpa nya ljusstakar till vardagsrummet och jag får hjälp med gardinstången också så.


Måndag igen då. Barnen hade haft kalas för Nubbi i helgen när dom var hos sin pappa. Dom tyckte det var fint med ljusstakarna när dom kom hem och såg det. Vi tände även det första ljuset i adventsljusstaken som jag köpt ny för i år. Var så trött på den gamla med mossa som jag haft nu i flera år. Så den nya dekorerade vi tillsammans igår, jag och pojkarna.


Nu väntar en ny vecka med absolut inget inplanerat mer än det vanliga då. Så med det sagt önskar jag en trevlig måndag och ny vecka!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar