torsdag 1 maj 2014

Som lite drömde jag om den himlastormande kärleken. Jag ville uppleva den sorts kärlek som fanns på tv i filmer och böcker. Jag hade då en bild av att om kärleken var så, så var den perfekt! Jag träffade min första kärlek som 17- åring. Jag var upp över öronen kär i den killen och jag älskade honom massor. Men ganska fort märke jag att det inte var som i filmer. Det var fint, men inte som i tv. Förhållandet tog slut efter ett par år och jag gav mig ut i dejtingträsket. Hade väl något enstaka förhållande genom tiden som inte varade särskilt länge. Jag var ung och omogen. Jag hängde upp mig på saker som jag idag kan tycka är småsaker men som jag då tyckte var viktiga och betydande. Jag kunde tro till en början att jag hittat rätt men upptäckte med tiden att så var inte fallet. Jag träffade barnens pappa som var väldigt fint under den tiden det fungerade. Vi delade en djupare sak än bara förälskelse till varandra, vi fick två barn tillsammans som är livets största händelse. Men något hände under vägens gång mellan oss, och det tog slut.

Efter det uppbrottet var jag helt på det klara med att jag skulle vara ensam en längre tid. Det behövde jag kände jag, och tyckte jag. Men någon/något ville annat! Jag fick kontakt med en kille jag varit tillsammans med ett par år tidigare. En kille som det tog slut med pga avståndet. Vi bodde till och med tillsammans på den tiden. Men det var mycket som hände i mitt liv just då, och jag ville "hem". Jag flyttade hem och det tog slut, inte pga av att känslorna inte fanns där utan pga avståndet och hemlängtan. Jag var ung och omogen. Det tyckte jag inte då men nu i efterhand så ser jag det.

Vi fick kontakt igen efter att jag bara varit singel ett tag. Jag vet att jag tänkte- Inte nu, jag ska ju vara ensam! Men efter första mötet efter år av uppehåll var jag förlorad! Känslorna som funnits där förr kom tillbaka, men ännu starkare denna gången. Jag minns känslan när jag såg honom igen efter åren som gått, det var som om någon slog undan benen på mig och jag blev alldeles varm i hela kroppen. Minns att jag tänkte snabbt- Shit, var han så snygg förr också?! ;-)

Känslorna blev bara starkare och starkare. Jag tänkte att jag inte skulle ta ut något i förskott då det brukar kännas så bra i början. Men med tiden skulle det visa sig att denna gången var inte som andra gånger! Jag var nykär och den känslan höll i sig. Idag är jag fortfarande nykär och känslorna blir bara starkare och starkare. Jag har aldrig någonsin känt så förut. Inte att jag är nykär så pass länge och att det bara blir bättre och bättre! Jag älskar allt med denna man. Även de mindre bra sidorna (som vi alla har och som inte är speciellt många hos denna man enligt mig). Han ser och älskar mig precis som jag är och det tvivlar jag aldrig på. Jag känner mig så älskad och omtyckt av honom. I honom har jag en underbar vän och kärlek. Jag trivs i hans sällskap på alla sätt. Vi är inte alltid eniga och det kan man inte vara alltid. Vi accepterar och respekterar dock varandras åsikter, och bara i det har man kommit långt.

Jag tröttnar aldrig på att vara nära honom, jag älskar att somna och vakna tillsammans med honom. Sättet han kommer smygandes till min sida av sängen och håller om mig om morgnarna  är underbar. Den känslan som jag känner går knappt att beskriva. Det är så härligt att bli omkramad av honom. Han får mig att må bra och vi kompletterar varandra på bästa sätt! Vi tycker lika om mycket och har gemensamma drömmar! Han är min bättre hälft och det tvivlar jag inte en sekund på! Avståndet vi har emellan oss idag boendemässigt kommer vi lösa på något sätt en dag! Det ska i alla fall inte få sätta stopp för oss denna gången! Jag håller hårt i det jag nu har tillsammans med honom.

Kärleken är inte som på tv. Denna gången är det bra nära men det blir ändå aldrig som på tv. Det är mycket bättre än så! Det vi har toppar allt jag sett på tv. Detta är ännu bättre och det bästa av allt är att det är mitt, min kärlek! Denna man vill jag dela resten av mitt liv med. Det har aldrig känts så rätt som nu och det finns ingen tvekan om att han är den rätte för mig ♥ Jag älskar honom enormt mycket ♥

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar