torsdag 8 maj 2014

Mina älskade barn!

Som jag saknar dom nu! Men imorgon är det fredag igen och då ska jag äntligen hämta dom efter jobbet på dagis :) Var på föräldramöte i måndags på Gullens avdelning. Visades lite bilder på vad dom gjort under våren samt de nya lokalerna nere vid huvudbyggnaden. Efter mötet ringde jag till barnens pappa för att berätta vad som diskuterats på mötet. Jag fick då prata med Gullen i telefon ;) Jag kallade på honom och sen blev det tyst, och sen kom världens MAAMAA när han hörde att det var jag :) Åhh så mysigt! Nubbi satt med sin surfplatta när jag ringde och brydde sig nog inte så mycket om att jag ringde ;) Veckan annars har gått fort som vanligt. Jag hade en lite deppig dag igår. Mycket som jag funderar på just nu. Har inte råd att gå ner i tid på jobb eller jobba som jag gör nu. Kommer gå upp till heltid i juni och jobba heltid i sommar. Sen till hösten vet jag inte. Jag har ju uppenabrligen inte råd att jobba mindre än heltid, och även om jag skulle hitta billigare boende kommer det blir knappt. Alltså måste jag jobba heltid men då kommer jag knappt se mina barn. Det går bra nu under sommaren när det är ljust länge och barnen inte blir trötta lika fort på kvällarna. Men till hösten och vintern, då blir det mörkt tidigare. Jag slutar 16.30, hämtar barnen strax innan 17, sen ska man hem och innan man är hemma är klockan närmre 17.30. Sen ska det lagas mat och ätas. Klockan lär ju bli i alla fall 19 innan man är färdigätna osv. Sen är det en dryg timme kvar man har till barnen innan dom ska sova :( Ja, man har ju tid till barnen hela tiden men lagar man mat känner jag att jag inte kan ge all min tid åt dom just då (ni förstår säkert hur jag menar). Eftersom klockan hinner bli så pass mycket innan man är hemma får man ju börja med maten direkt när man kommer hem. När jag sen kan lägga all min tid på barnen, blir ju efter det att maten är lagad och uppäten. Och det känns inget vidare :( Eftersom jag är ensam vuxen så kan man inte dela upp sysslor osv med någon annan för att den andre ska kunna ta barnen tex. Jag har inte satt två barn till världen för att endast se dom någon ynka timme om dagen i veckan och sen två dagar under helgen. Sen har jag ju inte barnen alltid då dom är hos sin pappa den andra veckan. Därav ser man dom ännu mindre. Så just nu jobbar min hjärna på högtryck för att hitta en bra lösning. Jag är medveten om att jag kanske då får göra någon form av avkall på något för jag tror inte att jag kan hitta den helt perfekta lösningen där allt går i lås tyvärr :/ Frågan är bara hur jag ska göra! Fortsätter fundera ett tag till! Jag har redan några alternativ men det tål att tänkas på. Jaja, nu är det snart helg och det ska bli så skönt så :) Helgen ska spenderas med mina finaste pojkar och det har lovats fint väder på lördag i alla fall så det ser vi fram emot :)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar