måndag 12 maj 2014

Nässelutslag :/

Ja, lilla Nubbi har fått nässelutslag! Kommer och går hela tiden. Kom nu i helgen. Läste på 1177 att det kan komma av en infektion, mat osv. Han har ju precis varit förkyld och så sent som i fredags hade han feber och det var efter det som utslagen kom. Han har haft det någon gång innan men nu efter i fredags var det en hel del. Smorde honom med Mini Derm men det hjälpte inte så mycket. Ska ta mig till Apoteket idag och köpa kylbalsam. Enligt 1177 ska det vara bra att smörja med när klådan är som värst. Utslagen lägger ju sig efter en stund bara men dom blossar upp lika fort som dom försvinner och kan komma precis när som! Igår blev han lite ledsen till och med för att det klade så :( Dagis ringde för en stund sen och sa att han hade utslag. Jag hade glömt berätta för personalen som tog emot Nubbi i morse att han hade haft utslag nu i helgen. Men allt var borta i morse. Men nu hade det blossat upp igen. Nubbis resurs ville mest ringa och berätta. Jag sa att jag skulle köpa kylbalsam idag. Då fick jag till svar att han var inte säker på om dom fick lov att smörja med sånt på dagis?! Men att han skulle kolla upp det?! Eee ok?! Vad ska man då göra? Ska han behöva klia sönder sig helt stackars pojken?! Eller ska man vabba?! Jisses alltså, dessa regler. Jag tror ju inte att det ska vara några problem, skulle bli väldigt förvånad om dom säger att dom inte vill smörja in med kylbalsam :/ Det är ju också så att han har inte alltid dessa utslag, utan det bhövs ju bara smörjas om det dyker upp! Jaja, morgonen började inte så bra. Nubbi ville inte alls till dagis idag. Skrek som bara den när lillebror skulle lämnas. Och grät när han själv skulle lämnas på sin avdelning :( Till slut lugnade han sig och satte sig med lärplattan och då lämnade jag honom. Hatar att lämna när dom är ledsna, så jag stannar alltid tills dom lugnat sig, när det uppstår en sådan situation vill säga. Oftast är dom ju glada när jag lämnar! Sen beror det lite på situationen. Ibland är det nästan bättre att man som förälder går för att det bara blir värre när man stannar om dom är ledsna. Men idag var ett sånt tillfälle då jag kände att jag behövde stanna. Jag hade kassan på jobbet idag så blev sen till jobb men det fick gå. Barnen är viktigare. Lille Gullen blev lämnad lite fort då Nubbi gallskrek i hallen på Gullens avdelning. Lite synd, men han vinkade så glatt i fönstret när vi gick så det var nog ok ändå! Ständigt detta dåliga samvete. Skulle behöva klona sig ibland känner jag :) Men det går ju inte. Funderar så det knakar på in situation med jobbet, boende osv. Jag kan ju jobba heltid till hösten också, då är ju boende och ekonomi löst. Men då får jag knappt se mina barn! Tiden med mina barn väger mer för mig! Men jag har inget val känns det som :( Och det är det jag hatar, att behöva tvingas till den situationen och vardagen för att ha råd att leva. Så pass att man knappt får någon tid med sina barn. Allt hade ju varit lättare om man varit två vuxna i hemmet. Då hade en kunnat hämta om nu den andre jobbade lite senare. En hade kunnat lägga tiden på barnen medans den andre fixade maten. Det hade funnits möjlighet för den ena att jobba lite mindre kanske för att barnen inte skulle behöva gå på dagis hela dagarna. Men nu är det ju inte så. Jag är inte två personer :/ Så jag vet inte om jag har "någon rätt" att gnälla. Jag har ett jobb och kan jobba heltid, men då får jag mindre tid med mina barn. Jaha tänker säkert några?! Vad gnäller du för, du har ett jobb och en inkomst, det är inte alla som har det?! Nej, så må det vara ja, men detta är mitt problem just nu. Jag är inte i den situation som jag önskar vara. Jag har inte valt att bli ensam. Ensam är jag inte för jag har mina barn, men ensam vuxen. Tiden med barnen är ändå så liten eftersom jag har dom varannan vecka. Hade jag kunnat jobba mindre nu när dom är så små så hade det varit toppen. Det kommer komma en dag när dom börjar skolan och dom måste gå. Och egentligen, när dom börjar skolan är det ju inte dagar från 7.30 till 17.00 dom går. Snarare från 8.00 till 13.00 eller 14.00 kanske. Finns ingen 6-åring som går till 17.00 i skolan, jo om dom möjligtvis kanske går på fritids efter skolan. Men att en liten knatte på 1-4 år ska gå på dagis från 8.00 till 17.00 är inget märkligt?! Visst skolan kräver en annan koncentration kanske eller hur jag nu ska beskriva det, men att gå en hel dag på dagis och vara så liten är nog så påfrestande i sig det också! Vet inte, kanske bara jag som tycker så, men jag tycker inte det är riktigt rätt! Men det är min mening. Och visst, måste man så måste man. Eller vill man så vill man. Jag vill inte ha det så, men samtidigt är inte valmöjligheterna så stora :( Känns som att allt hänger på ekonomin när man är ensam vuxen i hushållet! Och det är sjukt! Då har man inga val. Då är man begränsad! Jaja, vet att jag tjatar om detta, men jag tycker det är jobbigt!! Ingen som har något tips??

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar