måndag 5 maj 2014

Jobb igen!

Då var det jobb igen då! Kan säga att jag hade lite ångest igår när söndagen började närma sig sitt slut :/ Jag trivs bra på mitt jobb men lönen kunde varit bättre. Sökte två lägenheter hos LKF i morse men jag får inte ihop deras tänk. Om man har en uppsägning på sin nuvarande lägenhet på tre månader och ska söka deras lägenheter som i princip alltid läggs ut sent enligt mig då det nästan alltid endast är två månader tills det att det är tillträde på lägenheten, hur ska man då kunna söka något?! Utan att hamna med dubbla hyror vill säga?! Jag skickade ett mail för en vecka sedan när jag undrade om snabb inflyttning som dom ibland lägger ut lägenheter med. Jag frågade om man som eventuell ny hyresgäst var tvungen att ta lägenheten enligt det datum som är satt (dum fråga kanske) eller man kunde ta den när uppsägningstiden på sin nuvarande lägenhet gått ut?! Jag menar, jag säger ju inte upp min nuvarande lägenhet innan jag vet att jag har något annat att komma till!! Då riskerar jag att stå utan lägenhet efter tre månader om jag inte skulle få något annat. Och den risken tar jag inte!! Sjukt enligt mig! Jag har nu sökt två lägenheter med tillträde från den 1 juli. Jag kan tidigast säga upp min nuvarande lägenhet till den siste maj. Men då blir det inte tre månader kvar till den 1 juli enligt mina beräkningar. Men tre månader från och med den siste maj, då hamnar man ju i september. Från den första september kan jag ta en lägenhet!! Jag har då inte råd att stå med dubbla hyror från 1 juli till den 1 september:/ Känns ju orimligt att det är så som dom har det. Finns nästan aldrig att det är någon lägenhet som är ute där man kan hinna söka och säga upp sin nuvarande lägenhet i god tid! LKF äger ju de flesta fastigheterna i den by där jag bor så det är svårt att hitta någon annanstans :/ Jag hyr nu av en privat hyresvärd men jag vill ju komma ifrån dom och det ställe jag bor på nu! Får väl hoppas på att det kommer ut någon lägenhet hos LKF som det är tre månader till tillträde, vilket aldrig händer eller att jag får en rejäl löneförhöjning :/ vilket troligen inte kommer hända heller, än i alla fall :(. Suck! Får fundera vidare!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar