onsdag 21 maj 2014

Halva veckan har redan gått....

Och snart är det helg igen. Tiden går så himla fort! I söndags efter svensexan hjälpte jag min kära H som inte var i toppform ;) hehe. Vi städade lokalen som dom hade varit i under lördagskvällen. Efter det blev det några stopp på olika ställen där det lämnades av kvarglömda saker från svensexan. Vi fick lite lunch hemma hos H:s föräldrar också. Sen blev det hem och regnet öste ner så det blev inte mycket annat gjort under eftermiddagen. Eller jo, jag gjorde rabarberpajer på rabarberna som jag fick av H:s mamma. I måndags fyllde min mamma år och vi hade även möte för anhöriga inbokat på kvällen på HAB. Information om autism och man kunde ställa frågor. Min mamma och två av mina syskon var med. Min ena bror jobbade så han kunde tyvärr inte komma. H var också med. Blev ett bra möte :) Efter mötet åkte vi hem till mamma. Jag hade ju gjort rabarberpaj dagen innan så vi hade med oss det som vi åt. Igår och idag är H på kurs i Malmö så han har bott hos mig sen i måndags. Ikväll efter jobbet och kursen åker vi upp till hans hus. Får se om det blir skojakt till stundande bröllop. Jag hämtade även mina nya glasögon igår. Satt fint och jag trivs bra i dom så här långt. Det är bara läsglasögon så jag ska inte ha dom på mig jämt. Vi passade även på att jaga efter en bolero till mig som jag ska ha till klänningen på bröllopet som vi ska på nästa helg. Var inte lätt kan jag säga :/ Många affärer hade inga alls. Men till slut hittade jag en som jag ändå tyckte var fin. Tycker verkligen inte det är kul när man ska gå och leta efter något speciellt :/ Men jag ska prova den till klänningen och se hur det ser ut, så får jag se om jag behåller den eller bytar den. Jobbet går segt just nu. Kris på mottagningen då folk slutar till höger och vänster :/ Skulle inte bli förvånad om mottagningen läggs ner :/ Tungt här just nu. Ingen ordning eller struktur på något alls känns det som. Alla verkar trötta och utarbetade. Men men, det blir väl bättre, kan man hoppas på i alla fall. Resten av veckan ska det handlas inför att barnen kommer till mig igen på fredag. Jag ska även städa lite tänkte jag. Hade varit skönt med ledigt nästa fredag då det är klämdag, men jag har redan tagit ut semesterdag vid påsk och den 2 maj. Vet inte om jag ska ta ännu en dag av semsterdagarna till det. Får se. Ska fundera tills på fredag och bestämma mig då. Nej, nu blir det lite mer jobb här!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar