lördag 10 maj 2014

Feber :-(

Helgen inleddes med sjukdom tyvärr :-(
När jag kom till dagis igår och skulle hämta möttes jag av en Nubbi som bara låg på en madrass med lärplattan. Han tittade inte ens på den. Han hade varit hängig hela dagen och inte velat äta. Jag ifrågasatte varför dom inte ringt mig eller pappan?! Tydligen hade han inte varit så hängig hela dagen som han var när jag kom. Han kändes inte jättevarm men var röd om kinderna och glansig i ögonen! Ville knappt gå upp från madrassen när vi skulle hem.
På med kläder, ut i bilen och hem. Väl hemma visade tempen 39,5 :-( Fick i honom Alvedon direkt och efter en halvtimme var han nästan som vanligt igen! Alvedon är bra ibland! Har fått ge honom igår kväll igen innan jag gick och la mig då febern var uppe i 39 grader igen. Han vaknade lite då och låg vaken en stund men somnade sen igen och sov till halv 8 i morse! Nu är febern borta dock men än ropar vi inte hej!

Vi hade ju lite planer för helgen men vi får se hur det blir med det! Vädret är ju absolut inte vad dom sagt det skulle vara idag heller :/

Gullen är fortfarande lite förkyld :/ Tar aldrig slut! Men han är pigg och glad i alla fall!

Nej, nu ska vi fortsätta rita här hemma :-)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar