onsdag 30 april 2014

"Rise and shine" typ av morgon!

Ja det var vad Nubbi tyckte i morse. Kl. 04.30 vaknade han och kunde inte somna om. Han vaknade för att han var täppt i näsan och jag gav honom lite nässpray, och efter det blev det inte mer sömn. Han brukar inte ha några problem med att somna om när han fått nässpray men i morse hade han! Jaja, inte mycket att göra åt det. Han var glad i alla fall. Han väckte dock Gullen som inte heller kunde somna om. Ni vet, det storebror gör ska lillebror också göra ;) Jag var dock inte så vaken kl. 04.30 kan jag säga. Försökte få dom att somna om, men att jag ens tänkte den tanken förstår jag inte ;) Jaja, iväg till dagis efter lite protester ;) Så mysigt hela proceduren med att lämna och hämta på dagis. Vi går i vår egen lilla takt och är i god tid så vi har utrymme för små avstickare som det ofta blir från bilen till dagisavdelningarna ;) Utanför Gullens avdelning är det en grävmaskin just nu eftersom dom bygger om dagiset och det är ju rena lyckan för den lilla killen ;) Han ska titta en stund varje morgon på denna grävmaskin :) Nubbi skuttade rundor inne på Gullens avdelning när jag lämnade idag och hade alla sina bilar med sig till dagis ;) När vi sen skulle gå vidare till hans avdelning efter att ha lämnat lillebror skulle han hålla mig i handen samtidigt som han hade båda händerna fulla av bilar ;) Det gick med lite vilja :) Så mysigt det var, vi gick i vårt lilla lulltempo bort till hans avdelning och jag pratade med honom om alla dofter som finns på morgnarna nu under våren ;) Det doftar ju så ljuvligt och luften är så frisk på morgonen :) Nubbi gick och gjorde lite ljud och tittade på sina bilar :) När man sen hämtar på eftermiddagen blir dom så glada :) Så härligt att se dom och få höra om hur dagen har varit! Nu ska vi vara lediga imorgon och på fredag och det ska bli så härligt! Älskar all tid jag har med mina barn, även om det dock kan vara trots och tuffa stunder. Men så är det ju för alla föräldrar. Jaja, tillbaka till jobbet då! Lungt här då inte många jobbar idag. Jag har telefonen idag utöver mitt vanliga arbete, men än så länge är den lugn. Blev precis avlöst dock. Trevlig Valborg!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar