onsdag 23 april 2014

Optikern!

Idag är det dags för ett besök hos optikern. Inte varit där på fem år tror jag. Gick hos Synsam innan men efter väldigt illa bemötande så har jag inte gått dit igen. Har sedan dess haft glasögon som dom kallade progressiva light?! Har knappt kunnat använda dom då jag knappt kan se i dessa :/ Testade dom nu på jobbet då jag upplever att jag sitter väldigt nära dataskärmen men då fick jag bara ont i huvudet. För några veckor sedan gick jag till Synoptik och pratade med dom. Dom tyckte jag var för ung för att ens ha progressiva glasögon som dom sa när jag visade mina glasögon. Så nog är det konstigt! Idag ska jag då i alla fall dit för att kolla min syn och se om det behövs någon form av glasögon! Har haft brytningsfel sedan liten och har tidigare haft läsglasögon som jag fick år 2003 tror jag, dessa är ju dock 11 år gamla!! Jaja, återstår att se vad domen blir :)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar