söndag 6 april 2014

Helgen....

Helgen har spenderats med min H. Igår var vi ute och köpte blommor som vi planterade i hans trädgård. Blev så fint så. Jag kollade efter mörkläggningsgardin till sovrummet hemma hos mig och barnen. Glömde såklart att mäta fönstret innan. Jag är ganska säker på vilken storlek jag ska köpa men bättre att mäta så slipper man hålla på och byta sen.
Igår kväll sen blev det middag hos H:s vänner med barn. Det bjöds på grillat och efterrätt i form av lakritspaj. Gott!

Helgen är ju inte slut än! Idag väntas däckbyte på min bil och lite annat pysslande. Jag har blivit förkyld så ska ge mig iväg till apoteket och införskaffa lite smått och gott där.

Mina gossar är dåliga igen. Jag tog med Gullen till vårdcentralen i fredags eftersom han sovit dåligt två nätter på rad och vaknat och varit ledsen. I torsdags ringde dom från dagis och sa att han vaknat och varit ledsen efter bara en stund på middagsvilan. Tänkte på öronen. Så i fredags var det dags för ett läkarbesök. Det visade sig att han hade en liten öroninflammation på vänster öra men det var "bara" rodnat och det syntes ingen buktande trumhinna och inget sekret bakom trumhinnan så läkaren valde att inte sätta in penicillin. Hon sa att rodnaden kunde uppstått av hosta. Hon sa att han var påverkad av infektionen (han är väldigt förkyld också), skulle dricka mycket och vila under helgen. Så vi stannade hemma den dagen. Vi hämtade Nubbi på dagis lite tidigare eftersom vi ändå var hemma. Jag körde dom till sin pappa sen. Så speedade dom var och vi var ute en stund innan vi gick in. Jag stannande en stund innan jag sa hejdå och åkte hem. Under eftermiddagen började Gullens ögon rinna och vara sig. Deras pappa fick åka till vårdcentralen igår (lördag) igen och få utskrivet salva för ögoninflammation. Han hade ju vaknat på lördags morgon med igenmurade ögon stackarn :-( det kom så fort på eftermiddagen på fredagen och inget som syntes alls när jag var på vårdcentralen med honom på förmiddagen. Han var lite tårig i ögonen men inte alls så som det blev sen under dagen. Nu har tydligen Nubbi också fått en släng av det :-( så tråkigt att dom aldrig kan få vara friska en längre tid :-( mina gryn!!

Nej nu ska jag köra till apoteket och sen ska jag fixa med lite PECS-bilder till Nubbi!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar