onsdag 16 april 2014

Roligare inlägg, påskledigt och minnen!

Jaha, efter gårdagens tråkiga inlägg så får jag väl skriva om något roligare idag! Fast igår hade jag ändå ganska många läsare! Problem är kanske underhållande?! Imorgon är det i alla fall Skärtorsdag och jag har tagit ledigt :) Ska vara hemma och mysa med min små gossar :) Eftersom deras pappa hämtar dom på Långfredag och det är hans påsk detta året så ska jag och mina sötnötar fira lite imorgon och halva Långfredagen. Tyvärr jobbar ju dem i min familj imorgon då jag och barnen är lediga. På fredag eftermiddag/kväll ska dem fira på annat håll med sin pappa så jag vet inte om vi åker iväg på förmiddagen på Långfredagen. Känns lite väl mycket på en dag för pojkarna. Jag får helt enkelt fira med barnen och min familj nästa års påsk! Själv ska jag då åka och fira med mamma och syskon. Har inte riktigt blivit bestämt om det blir Långfredagen eller Påskafton. Vi får se. Blir antagligen inte förrän kvällen vi träffas då, eller kanske seneftermiddagen. Ska i alla fall bli skönt med ledigt i fem dagar! Det behövs. Enda tråkiga är att jag inte har mina små gossar hos mig :/ Saknar mina syskon och min mamma! Trots att jag pratar med mamma flera gånger i veckan så saknar jag henne. Och mina syskon som nu alla flyttat hemifrån träffar man så sällan. Varför blir det så egentligen?! Det är ju egentlgen inte så svårt att få till en träff. Lyfta luren och bestäma en dag! Men vi har ju alla våra liv med jobb osv. Jag har barn, än så länge den enda av oss syskon som har barn. Det är full fart hela tiden. När jag och mina syskon var små och bodde hemma så lekte vi alltid. Man träffades ju var dag då när man bodde hemma alla. Visst kunde det vara en pina ibland, men oftast hade vi rikigt roligt tillsammans :) Jag saknar den tiden! Alla våra knäppheter vi hittade på, vårt eget språk som vi hade och våra egenpåhittade ord som vi använde oss av ;) Det är tur man har minnet att blicka tillbaka på :) Önskar jag kunde gå tillbaka i tiden och få uppleva barndomen för en dag igen. Så härligt det hade varit. Eller få uppleva något speciellt minne från barndomen som man tycker om lite extra mycket :) Jaja, som sagt, tur man har sina fina minnen med sig! Nej, jobba lite till innan det är dags att köra hemåt och handla lite och hämta hem tottarna :)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar